H&M, al doilea cel mai mare retailer de modă din lume a raportat joi un profit mai mare decât se aștepta pentru perioada martie-mai 2021, după ce înregisrase o scădere a vânzărilor în aceeași perioadă a anului trecut. Cu toate acestea, în China, vânzările retailerului de modă din Suedia au scăzut cu 23%, după ce a devenit ținta unui boicot chinez și a fost șters de pe magazinul de aplicații Tmall, pentru că și-a exprimat îngrijorarea cu privire la presupusele încălcări ale drepturilor omului în regiunea Xinjiang, conform Reuters.
„În ceea ce privește China, situația rămâne complexă. Dar dincolo de aspectul ăsta, susținem în continuare ceea ce am spus anterior despre abuzurile din Xinjiang", a declarat directorul executiv al H&M, Helena Helmersson, după ce compania suedeză a cuantificat pentru prima dată impactul boicotului chinezesc.
La sfârșitul lunii martie, H&M și-au exprimat îngrijorarea cu privire la presupuse abuzuri ale drepturilor omului împotriva musulmanilor uiguri din provincia chineză Xinjiang, într-un comunicat prin care retailerul suedez a dorit să recâștige încrederea clienților și partenerilor din China și să arate că angajamentul său față de țară a rămas puternic.
Declarația H&M a determinat personalități din social media și platformele de comerț electronic să taie orice fel de legături cu brandul.
China a reprezentat aproximativ 5% din vânzările retailerului de modă în 2020 și este unul dintre principalii furnizori de top ai H&M.
Helmersson a declarat că H&M urmărește îndeaproape situația din Bangladesh, un alt furnizor principal de materiale pentru compania suedeză, după ce o creștere a cazurilor de coronavirus a determinat țara să aplice un blocaj strict, deși fabricile de confecții rămân deschise.
Editor : Marco Badea