Bucătăria japoneză se află în centrul unei ample anchete a poliției, după ce clienții de la restaurantele rotative de sushi au postat pe rețelele sociale clipuri în care amestecă felurile de mâncare și fac farse altor clienți, relatează The Guardian.
Incidentele, care au căpătat numele de „terorism sushi”, au făcut ca acțiunile unui mare lanț de restaurante kaitenzushi (restaurant rotativ) să scadă, iar conducerea restaurantelor de acest fel încep să regândească modul în care servesc mâncarea.
În ultimele zile, mai multe clipuri legate de de „terorism sushi” au apărut pe Twitter și alte rețele sociale, deși unele se pare că datează de câteva săptămâni sau chiar ani.
Un astfel de clip, care a fost vizionat de aproape 40 de milioane de ori pe Twitter, arată un adolescent care linge partea superioară a unei sticle de sos de soia comun și toată marginea unei căni de ceai, pe care apoi o pune înapoi în raft.
Mai mult, clipul de 48 de secunde îl arată cum își linge degetul și apoi îl folosește pentru a atinge două bucăți de sushi, probabil comandate de un alt client, în timp ce trec pe banda rulantă.
Clipul, filmat la o sucursală a lanțului Sushiro din orașul central Gifu, a dus marți la o scădere cu aproape 5% a companiei care deține restaurantul.
Alte înregistrări video arată oameni la alte lanțuri de restaurante care pun wasabi pe lângă bucăți de sushi și ling lingura dintr-un recipient cu pudră de ceai verde care este folosit de mai mulți meseni.
Deși numărul incidentelor filmate e destul de mic, clipurile au stârnit scandal în Japonia, unde industria restaurantelor de sushi valorează aproximativ 740 de miliarde de yeni (5,7 miliarde de dolari).
Pe cei mai mulți clienți i-a deranjat încălcarea standardelor de igienă.
„Este îngrozitor”, a scris un utilizator de Twitter, altul adăugând: „Nu mai pot merge la restaurantele rotative de sushi”.
Compania Sushiro, liderul pieței, a declarat săptămâna aceasta că bărbatul care a realizat videoclipul viral și-a cerut scuze, împreună cu părinții săi, dar a adăugat că a făcut plîngere la poliție și că au fost deschise dosare penale și civile.
Clipurile au determinat Sushiro să înlocuiască toate sticlele de sos de soia ale restaurantului și să spele din nou ceștile de ceai. De asemenea, nu mai pune condimente și ustensile toate mesele și le cere clienților să și le ia personal de la un punct de servire.
Alte două lanțuri, Hama Sushi și Kura Sushi, au declarat, de asemenea, că intenționează să ia măsuri legale, inclusiv să instaleze camere deasupra benzilor rotative pentru a monitoriza clienții.
Editor : M.B.