După aproape un an de anchete și expertize, comisia specială care a anchetat cauzele tragediei feroviare din 24 iulie a făcut public un raport ce conține 266 de pagini, transmiste corespondentul Digi24 în Spania, Ciprian Bălțoiu.
„Trenul circula cu 195 de km la oră în curba de la Angrois unde limita maximă era de 80 de km la oră iar mecanicul trenului nu a respectat regulile de circulație din zonă”, se arată în concluziile acestui document.
În același timp anchetatorii susțin că „mecanicul a vorbit la telefon în ultimele 100 de secunde înainte de accident cu seful de tren, conversația fiind fără rost și repetitivă”.
Mecanicul a declarat, în fața comisiei de anchetă, că nu își explică de ce nu a frânat la timp, că trenul avea câteva minute de întârziere și că nu își mai aduce aminte la ce se gândea înainte de accident.
Asociația victimelor acestui accident de tren au respins concluziile comisiei de anchetă, acuzând autoritățile că vor sa dea vina doar pe mecanicul trenului și să nu își asume responsabilitatea pentru neintroducerea în acea zonă a căii ferate a sistemului automat de oprire a trenurilor de mare viteză atunci când mecanicul nu respectă semnalele vizuale și acustice.