Pentru a treia zi consecutiv, Parisul se confruntă cu un nivel excepțional de ridicat al smogului. Începând de marți, autoritățile au instituit măsuri speciale, între care gratuitatea transportului public, și restricții de circulație pentru autovehicule (o zi circulă mașini cu numere de înmatriculare cu soț, o zi numere fără soț).
Este pentru prima oară în 20 de ani când această măsură, folosită pentru a limita efectele poluării, este pusă în practică pentru trei zile la rând.
Parisul și regiunea pariziană se confruntă de o săptămână cu un nivel crescut de poluare hibernală – o ceață încărcată cu particule fine. Este cea mai lungă perioadă de smog din ultimii zece ani. O masă de aer cald se menține la altitudine, iar reziduurile poluante se acumulează în masa de aer rece de dedesubt. Ceața acoperă întreaga regiune și masele de aer stagnează. Prognozele arată că situația nu ar urma să se schimbe nici în următoarele zile.
Tot din această cauză, pentru prima oară, măsuri antipoluare vor fi introduse, vineri, și în orașele Lyon și Villeurbanne. Este vorba despre interzicerea circulației pentru autovehiculele cu numere de înmatriculare pare și limitarea anumitor activități industriale. Culmea este că Lyon-ul se confruntă și cu o grevă a transportului în comun.
Joi, la Paris și în 22 de comune din suburbii aveau voie să circule numai automobilele cu numere pare. Cine nu respectă regula riscă amenzi de 35 de euro. Cu toate acestea, mulți șoferi nu au respectat restricțiile. În prima zi, s-au dat 1.700 de amenzi, iar presa pariziană scrie despre ambuteiajele care s-au creat. Marți, nu s-a înregistrat o reducere decât cu 5-10 la sută a traficului în raport cu o zi obișnuită. Joi dimineață, site-ul specializat Sytadin înregistra 396 de kilometri de cozi în trafic la ora 8:30. În plus, miercuri a fost întrerupt ore bune și traficul feroviar, din cauza unei pene uriașe, ceea ce a relansat dezbaterile despre întreținerea liniilor de cale ferată care transportă zilnic 900.000 de călători.
Cele trei zile de transport public gratuit – măsură de compensare a limitării circulației autovehiculelor particulare - vor cauza pierderi de 12 milioane de euro, mai scrie presa franceză.
Citiți și: Misterul ceții ucigașe, rezolvat după mai bine de șase decenii