Țara care se promovează prin emoticoane

Data actualizării: Data publicării:
emoticoane

Există multe moduri de a promova imaginea unei țări, dar nu atât de originală precum cea aleasă de Finlanda, a cărei agenție ThisisFINLAND a creat o colecție de 56 emoticoane pentru a arăta lumii cât de deosebiți sunt cetățenii săi, informează Agerpres.

emoticoane

Finlanda este prima țară care a creat emoticoane oficiale pentru a-și promova imaginea în exterior și care nu au fost create de designeri finlandezi, ci de artistul brazilian Bruno Leo Ribeiro.

De la publicarea primelor emoticoane, la sfârșitul anului 2015, ecoul internațional față de această metodă inovativă și economică a fost atât de mare, încât agenția din subordinea MAE finlandez a adăugat figurine noi la colecție care dau dovadă de umor și o ironie acidă.

La un cost total de doar 40.000 de euro, campania a strâns peste 200 de milioane de click-uri în medii digitale și pe rețelele de socializare și a obținut mai multe premii internaționale, precum Digital Communication Awards de la Berlin sau Social Media Communications Awards din Londra.

Colecția dedică numeroase emoticoane fenomenelor culturale finlandeze, precum sauna — unde se intră complet dezbrăcat — sau adevăratului Moș Crăciun care, potrivit ThisisFINLAND, locuiește în Laponia finlandeză nu la Polul Nord.

Nu lipsesc nici emoticoanele dedicate unor finlandezi celebri, precum laureatul premiului Nobel pentru Pace Martti Ahtisaari, fostul fotbalist Jari Litmanen sau pilotul de Formula Unu Kimi Raikkonen, supranumit „Iceman”. Răspunsul neobișnuit dat prin radio în 2012 de pilot inginerilor echipei Lotus în plină cursă („lăsați-mă în pace, știu eu ce fac”) ilustrează perfect, potrivit agenției, „o atitudine tipic finlandeză”.

Fac parte din colecție și unele obiecte devenite cult, precum telefonul Nokia 3310, cel mai vândut mobil din istorie, sau cutia-pătuț din carton plină cu haine pentru copii care se împarte de către stat tuturor femeilor însărcinate din întreaga țară de peste șapte decenii.

Sau ceașca de cafea aburindă și rockerul cu plete care amintesc că Finlanda este țara în care se consumă cea mai multă cafea din lume și unde există cele mai multe trupe de 'heavy metal' pe cap de locuitor, alese culmea în detrimentul altor domenii de succes în care excelează această țară, precum educația, transparența sau egalitatea.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Locurile din Europa unde pot fugi românii de frig. 10 destinații cu soare și căldură, chiar și în plină iarnă
Digi FM
Kevin Costner, vacanță în Aspen alături de fiica sa adolescentă. Actorul este tatăl a șapte copii
Pro FM
Soția lui Kanye West, într-o pelerină transparentă de ploaie, cu nimic pe dedesubt. El, cu mască pe față...
Film Now
I-a arătat imagini nud și i-a vorbit despre dependența lui de pornografie. Blake Lively l-a dat în judecată...
Adevarul
De când va fi fabricată Dacia Spring în Europa: va duce la o scădere masivă a costurilor
Newsweek
Cu ce precizie iau pensia, în 2025, românii care au muncit în Germania? Haos cu pensiile în România
Digi FM
Controversă după momentul Aurei Șova cu Marius Manole, din finala Vocea României 2024: "Respectul faţă de...
Digi World
O vedetă TikTok a murit la doar 19 ani din cauza unei boli foarte rare care afectează doar câteva sute de...
Digi Animal World
Cum arată câinele care valorează un milion de euro. A fost conceput și născut în România: „A câștigat toate...
Film Now
Cum arată la 44 de ani fiul tatuat al lui Michael Douglas, care-i seamănă leit. De ce a făcut Cameron șapte...
UTV
Andreea Balan si George Burcea, impreuna la serbarea fiicei lor, Ella. Au lasat in urma certurile pentru...