Sute de britanici dau 300 de lire pe „cutiile de Brexit”, de teama unei viitoare crize a alimentelor
Data publicării:
Foto: BBC News
În fața incertitudinii care s-a creat în jurul Brexitului, tot mai mulți britanici au început să își cumpere niște „cutii de supraviețuire”, pentru care plătesc 300 de lire, de teamă că ieșirea Marii Britanii din Uniunea Europeană i-ar putea lăsa fără bunuri de strictă necesitate, scrie BBC News.
Foto: BBC News
„Cutiile pentru Brexit” conțin mâncare congelată suficientă pentru 30 de zile, un filtru de apă și un gel inflamabil, cu care poate fi aprins focul.
Lynda Mayall, o britanică în vârstă de 61 de ani, spune că a cumpărat o astfel de cutie pentru a-și suplimenta rezerva de conserve, dar și mai multe role de hârtie igienică, de teama unui posibil haos în lunile care vor urma după Brexit.
„Nu Brexitul mă îngrijorează, ci ceea ce va urma după. Am sentimentul că va fi haos în primele șase luni. Mi se pare important să am totul pus la punct și să ne asigurăm că avem suficiente rezerve de hrană, pentru situații extreme”, spune ea.
Un purtător de cuvânt al guvernului a declarat însă că nu este nevoie ca oamenii să își facă provizii.
Peste 3.500 de oameni s-au înscris însă într-un grup de Facebook, în care se discută despre pregătirile necesare în eventualitatea unui Brexit, iar oamenii sunt îndemnați să își facă suficiente provizii, pentru scenariul în care pe piață ar exista o penurie de produse elementare. Oamenii scriu că își fac provizii de medicamente, produse de igienă și curățenie, scutece, vopsea de păr, produse cosmetice sau tutun.
În luna octombrie, compania Stena, care se ocupă de transportul mărfurilor cu ferryboat-ul, a avertizat că un Brexit fără acord ar putea avea efecte asupra rezervelor de hrană. Iar firma Wild Water a confirmat că și producătorii își fac stocuri, pregătindu-se pentru Brexit.
James Blake, cel care a lansat ideea cutiilor de Brexit, spune că, în ciuda prețului piperat, a vândut deja peste 600 de cutii.
„Cutia conține lucruri de bază de care oamenii au nevoie. Înauntru sunt 60 de porții, echivalentul unei mese complete, 48 de porții de carne, un filtru de apă și un gel flamabil”, a spus acesta.
Tim Benton, un expert în sistemul alimentar, de la Universitatea din Leeds, nu anticipează ca Marea Britanie să intre într-o criză alimentară, dar crede că este posibil „să existe situații în care nu vom mai găsi pe rafturi produsele cu care ne-am obișnuit”. El a adăugat că este „imposibil ca resursele de hrană să nu fie afectate” de un Brexit „hard”, fără acord.
Nouă ne pasă ca datele tale personale să rămână confidențiale
Noi și partenerii noștri 99 stocăm și/sau accesăm informații pe dispozitivul dvs., precum identificatorii cookie unici pentru prelucrarea datelor cu caracter personal. Puteți accepta sau gestiona alegerile dvs. făcând clic mai jos sau în orice moment, pe pagina cu politica de confidențialitate. Aceste alegeri vor fi raportate partenerilor noștri și nu vă vor afecta navigarea.Mai multe detalii
Noi si partenerii nostri (retelele de socializare si agentiile de publicitate partenere, precum si furnizorii nostri de servicii de date analitice) prelucram date pentru a permite website-ului sa functioneze, pentru a personaliza continutul si anunturile publicitare afisate in functie de interesele si/sau profilul dvs., pentru a va oferi functionalitati aferente retelelor de socializare si pentru a analiza traficul pe website. Beneficiati de drepturile prevazute de art. 15-22 din GDPR in legatura cu prelucrarea datelor cu caracter personal. Aceste drepturi pot fi exercitate prin modalitatea indicata aici. Prin click pe “ACCEPT TOATE”, acceptati folosirea tuturor Tehnologiilor de tip Cookie, care implica inclusiv acceptul dvs. cu privire la stocarea/accesarea informatiilor de catre Vendor-ii cu care colaboram. Prin click pe “VREAU SA MODIFIC SETARILE INDIVIDUAL” puteti schimba preferintele in mod individual, mai putin cele legate de cookie strict necesare pentru functionarea website-ului.
Atât noi, cât și partenerii noștri prelucrăm datele pentru a oferi:
Stocarea și/sau accesarea informațiilor de pe un dispozitiv. Utilizarea profilurilor pentru selectarea conținutului personalizat. Dezvoltarea și îmbunătățirea serviciilor. Măsurarea performanței reclamelor. Utilizarea profilurilor pentru selectarea publicității personalizate. Crearea profilurilor de conținut personalizat. Crearea profilurilor pentru publicitate personalizată. Măsurarea performanței conținutului. Înțelegerea publicului prin statistici sau combinații de date din surse diferite. Utilizarea de date limitate pentru a selecta publicitatea. Utilizarea datelor limitate pentru a selecta conținutul. Date precise de geolocație și identificarea prin scanarea dispozitivului.