Strategia Croației pentru relansarea turismului, o industrie care reprezintă o cincime din economia țării

Data actualizării: Data publicării:
Promenada din Split, Croația.
Banca Centrală a Croaţiei se aşteaptă ca veniturile din turism să ajungă în acest an până la 70% din nivelul normal. Foto: Profimedia

Autorităţile croate au lansat vineri o campanie guvernamentală, în valoare de mai multe milioane de euro, care are drept obiectiv vaccinarea a aproximativ 80.000 de lucrători din sectorul turismului în săptămânile următoare precum şi oferirea de teste antigen subvenţionate turiştilor, transmite Reuters, citată de Agerpres.

Hotelierii croaţi speră că numărul mic de vizitatori din prezent să revină la cifre mai normale începând de la mijlocul lunii mai, pe măsură ce restricţiile de călătorie sunt relaxate treptat în Europa, şi pentru aceasta vor să se asigure să sunt bine pregătiţi.

„Investim puternic în sejururi sigure pentru oaspeţii noştri, de la dezinfecţie şi geamuri de protecţie la recepţie, la mai mult personal care să servească mâncarea şi până la proceduri de înregistrare şi plăţi digitale, a declarat Eva De Zan Prusina, director de PR la grupul Plava Laguna, care deţine hotelul Parentium din staţiunea Porec.

În mod normal, turismul este responsabil pentru o cincime din economia Croaţiei, însă pandemia de Covid-19 a dus la înjumătăţirea veniturilor din turism în 2020, până la aproximativ 4,8 miliarde de euro.

Banca Centrală a Croaţiei se aşteaptă ca veniturile din turism să ajungă în acest an până la 70% din nivelul normal

Graţie campaniei guvernamentale lansată vineri, Banca Centrală a Croaţiei se aşteaptă ca veniturile din turism să ajungă în acest an până la 70% din nivelul normal, o perspectivă optimistă împărtăşită şi de ministrul croat al Turismului, Nikolina Brnjac.

„Am alocat aproximativ 20 de milioane de kuna (3,18 milioane dolari) pentru cumpărare de teste antigen, pentru care turiştii vor plăti doar un preţ simbolic, a spus Nikolina Brnjac. Aceasta a adăugat că vizitatorii vor primi rezultatele testelor înainte de a se întoarce acasă.

Grupul hotelier Plava Laguna, care deţine 20 de hoteluri în trei locaţii, oferă deja teste COVID-19 la cele trei hoteluri ale sale care sunt deschise în acest moment, la un preţ de cost cuprins între 17 şi 63 de euro de persoană.

„Salutăm decizia Ministerului Turismului de a subvenţiona testele, a spus managerul Eva De Zan Prusina.

Editor : Liviu Cojan

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Amazon s-a dus la Ilie Bolojan și a cerut trei lucruri banal de complicate pentru România de 35 de ani...
Digi FM
"Doamne, ce scârbos!" Cadoul neobișnuit pe care Selena Gomez l-a primit de la logodnicul ei i-a dezgustat pe...
Pro FM
Sylvia Sîrbu, viața la ani buni după trupa ASIA și divorțul de Andrei Ștefănescu. Cu ce se ocupă: Am 3...
Film Now
Salma Hayek a publicat poze din anii '90, în care apare fără haine, și a stârnit reacții cu nemiluita. 1,3...
Adevarul
Ucraina riscă să intre pe nisipuri mișcătoare. Ce semnificație au mesajele contradictorii ale administrației...
Newsweek
Cu ce bani ieși la pensie în funcție de salariul pe care îl ai? Pensionarii pierd mii de lei
Digi FM
"Doamne, ce scârbos!" Cadoul neobișnuit pe care Selena Gomez l-a primit de la logodnicul ei i-a dezgustat pe...
Digi World
Cum s-a schimbat corpul unui bărbat care a mâncat câte 30 de ouă pe zi timp de o lună. Rezultatele...
Digi Animal World
Momentul emoționant în care un câine află că stăpâna sa este însărcinată. Imaginile inedite fac furori pe Tik...
Film Now
Cum arată viața lui Richard Gere de când s-a mutat în Spania. Soția lui a făcut publice imagini rare pe...
UTV
Reacția lui Alexandru Ciucu după dezvăluirile Alinei Sorescu despre mariajul lor. „Nu înțeleg de ce trebuie...