Burger King are probleme cu monarhia din Belgia din cauza unei campanii publicitare prin care le cere belgienilor să voteze online pentru a-l încorona pe gigantul fast-food-ului drept adevăratul conducător al țării în care brandul american se va lansa luna viitoare, relatează Agerpres.
Reprezentanți ai regelui Philippe au cerut luni filialei locale a Burger King, brand aflat în proprietatea Restaurant Brands International, să explice această campanie.
„Le-am spus că suntem deranjați de faptul că ei folosesc o imagine a regelui în campania lor”, a declarat purtătorul de cuvânt al Palatului Regal Pierre-Emmanuel De Bauw, adăugând că imaginea monarhului — el apărând sub formă de personaj animat — nu poate fi folosită în scopuri comerciale.
Shana Van den Broeck, o purtătoare de cuvânt pentru Burger Brands Belgium, a declarat că compania se gândește dacă să schimbe sau nu reclama.
„Ne gândim cum să procedăm. Dacă facem o schimbare la campania noastră vom comunica acest lucru”, a adăugat purtătoarea de cuvânt.
Reclama animată notează că regele Philippe a fost încoronat în 2013, anunță lansarea brandului în Belgia luna viitoare și pune întrebarea: „Doi regi. O coroană. Cine va conduce? Votați acum!”
Cine se decide însă să voteze pentru monarhul în vârstă de 57 de ani se confruntă cu o serie de întrebări precum: „Ești sigur? Nu o să-ți gătească cartofi.”
Votul parodie este posibil să fi atins un punct nevralgic în Belgia, scrie Reuters. În 1950, belgienii au ținut un referendum privind propunerea de a aboli monarhia în lumina rolului jucat de bunicul lui Philippe, Leopold al III-lea, în timpul ocupației naziste. Leopold a fost nevoit să abdice în favoarea fiului său, unchiul lui Philippe.