Două milioane şi jumătate de spanioli folosesc zilnic bicicleta pentru a merge la serviciu. În Barcelona sunt nu mai puţin de 180 de km de piste speciale.
Madridul nu este un oraş atât de prietenos cu bicicliştii. Aşa că cea mai bună opţiune pentru cei care iubesc ciclismul fie ca profesionişti, fie ca amatori sunt aceste piste aflate la marginea capitalei Spaniei.
Se întind pe zeci şi zeci de kilometri, sunt departe de trafic, sunt izolate astfel încât practicarea acestui sport poate fi o adevărată plăcere, relatează Ciprian Bălţoiu, corespondentul Digi24 în Spania.
Altfel stau lucrurile în Amsterdam. Aproape 40 la sută dintre cei care fac naveta aleg să se deplaseze prin oraş cu bicicleta.
Un alt oraş considerat un rai al bicicliştilor este Copenhaga. Pistele au fost lărgite cu aproximativ patru metri de fiecare parte a drumului, iar semafoarele au fost adaptate la viteza bicicletelor. De asemenea, există locuri special amenajate unde utilizatorii vehiculelor pe două roţi au la dispoziţie pompe, apă şi chiar alimentatoare pentru modelele electrice.
În Berlin, al doilea oraş din punct de vedere al populaţiei din Uniunea Europeană, există 710 biciclete la o mie de locuitori. Numărul bicicliştilor s-a dublat în ultimul deceniu. Autorităţile încurajează mijlocul de transport pe două roţi prin modernizarea continuă a pistelor care măsoară 620 de kilometri.
Şi oficialii din micuţul oraş norvegian Trondheim au vrut să se asigure că bicicliştii au tot confortul. Aceştia au instalat la baza dealurilor dispozitive care te pot duce în vârf fără mare efort. Tot ce trebuie să faci este să-ţi aşezi talpa pe o pedală acţionată electric.