Foto “Rainbowgate”. Mai mulți sponsori ai EURO 2020 au afișat, în timpul meciurilor, reclame în culorile curcubeului
Data actualizării: Data publicării:
Mai mulţi sponsori ai UEFA au realimentat, sâmbătă, polemica "Rainbowgate" la EURO 2020, afişând pe panourile publicitare luminoase de la marginea terenului culorile curcubeului reprezentative pentru comunitatea LGBT, relatează AFP. UEFA a refuzat, miercuri, iluminarea stadionului din Munchen.
La Amsterdam, pentru meciul Ţara Galilor - Danemarca (0-4) şi apoi la Londra, la meciul Italia - Austria (2-1), din optimile de finală, mai mulţi parteneri comerciali importanți ai UEFA au afişat mesaje publicitare în culorile curcubeului, cu sloganuri precum "Cheers to all fans" ("Sănătate tuturor fanilor").
Printre aceştia s-au aflat constructorul auto Volkswagen, fabricantul de bere Heineken, reţeaua de socializare TikTok sau platforma de rezervări de cazare Booking, potrivit Agerpres.
UEFA a refuzat o solicitare a primăriei din Munchen pentru a ilumina stadionul Allianz -Arena în culorile curcubeului, care sunt utilizate adesea de comunităţile lesbiene, gay, bisexuale şi transsexuale. Primarul orașului german a solicitat afișarea simbolului ca semn de protest împotriva legislaţiei anti-LGBT promovate de guvernul maghiar, cu ocazia meciului Germania - Ungaria (2-2).
UEFA a declinat această doleanţă, amintind că este o organizaţie neutră din punct de vedere politic şi religios, atrăgându-şi însă numeroase critici din toată Europa.