Masca reutilizabilă care „ucide” coronavirusul se numeşte MoxAdTech şi a fost testată cu succes până acum în Franţa şi Portugalia. Ea este realizată din mai multe materiale textile impermeabile, care sunt tratate cu o substanţă protectoare, informează Mediafax.
Cercetătorii portughezi au reuşit să creeze o mască de protecţie care a trecut până acum toate testele privind rezistenţa la noul coronavirus.
MOxAdTech este confecţionată din 4 materiale care formează o barieră fizică, dar şi chimică în calea virusului Sars-Cov-2.
Potrivit virusologului Pedro Simas, de la Institutul de Medicină Moleculară din Lisabona, noul coronavirus este dezactivat de substanţa din materialul măştii. Aceasta este încorporată sub forma unor nanoparticule direct în ţesătură şi nu se pierde în urmă spălării.
„Această mască poate dezactiva 99,70% din 200.000 de unităţi infecţioase, aplicate timp de o oră. În ceea ce priveşte durabilitatea măştii, aceasta a fost testată chiar şi după 50 de spălări la o temperatură de 60 de grade. Chiar şi după aceea îşi păstrează capacitatea, la o oră, de a dezactiva 99% din virus”, a declarat Pedro Simas.
Ideea a fost pusă în practică de grupul Sonae Fashion din Portugalia, în colaborare cu producătorul textil Adalberto şi cu Institutul de Medicină Moleculară de la Lisabona, care a realizat testările necesare.
Masca se vinde din aprilie, dar rezultatele testelor au fost obţinute de abia acum, după ce s-a dovedit rezistenţa sa la noul coronavirus
MOxAdTech a fost scoasă la vânzare din luna aprilie, dar rezultatele testelor au fost obţinute de abia acum, după ce s-a dovedit rezistenţa sa la noul coronavirus.
Masca se poate cumpăra la un preţ de 10 euro, în varianta alb sau negru. Directorul executiv al Sonae Fashion, Francisco Pimentel, spune că produsul este promovat mai mult ca un articol de primă necesitate, ca să rămână la un preţ accesibil tuturor, dar că în viitor vor mai fi şi alte modele.
Producătorul portughez a obţinut şi certificatul OEKO-TEX care confirmă că nu au fost folosite substanţe dăunătoare mediului şi persoanelor.
„O vom produce probabil şi în alte culori. Vom lansa măşti pentru copii, dar acum nu ne concentrăm să facem un articol fashion, ci mai degrabă un obiect util pentru populaţie. Vrem să se vândă cât mai ieftin posibil, în toată Europa, ca să oprească răspândirea virusului”, a spus Francisco Pimentel.
Până acum, peste 1 milion de măşti vândute în 20 de ţări. Produsul a permis redeschiderea a 11 fabrici de textile.
Editor web: Liviu Cojan