Fostul căpitan al navei de croazieră Costa Concordia a încercat să evite dezastrul, dar ordinele sale nu au fost înţelese de timonier. Aceasta este mărturia unuia dintre subofiţerii care au fost de faţă în momentul naufragiului în care au murit 32 de oameni. Procurorii merg însă pe varianta neglijenţei şi îl acuză că se distra cu o tânără din Republica Moldova, în vreme ce călătorii îşi căutau disperaţi scăparea.
Potrivit subofiţerului de serviciu din seara de 13 ianuarie 2012, Salvatore Ursino, căpitanul Francesco Schettino a încercat să evite dezastrul. Cu cinci minute înainte de producerea naufragiului, el i-ar fi ordonat timonierului să mărească viteza pentru ca nava să nu se lovească de stânci. Subordonatul nu ar fi înţeles însă ordinul.
„Timonierul a crescut viteza într-o ultimă încercare disperată. Ca urmare, nava s-a clătinat şi mai mult, iar noi am reuşit să ne eliberăm din braţele ei de oţel care ne ţineau pe loc şi am reuşit să scăpăm”, a povestit Salvatore Ursino.
Mărturia subofiţerului vine să dovedească nevinovăţia căpitanului, spun avocaţii lui Francesco Schettino, care este acuzat de omor prin imprudenţă şi abandonarea navei.
Procuratura italiană îl acuză pe fostul căpitan de pe Costa Concordia că nu era la post atunci când a avut loc tragedia, ci împreună cu o dansatoare din Republica Moldova. Aceasta a apărut în faţa judecătorilor în calitate de martor, dar a refuzat pentru moment să vorbească şi cu presa.
De partea lor, avocaţii apărării au încercat o nouă strategie pentru a-şi salva clientul. Ei au solicitat o nouă analiză tehnică a vasului: potrivit acestora, generatoarele electrice au cedat în momentul ciocnirii de stânci şi de aceea lifturile s-au blocat.