Merkel afirmă că Europa trebuie să fie unită în faţa Chinei, Rusiei şi SUA
Data publicării:
Foto: Guliver/GettyImages
Europa trebuie să fie unită pentru a lua o poziţie fermă în faţa provocărilor impuse cele trei rivale la nivel global – China, Rusia şi SUA – consideră cancelarul german Angela Merkel, relatează The Guardian.
Foto: GettyImages
Într-un interviu acordat Suddeutsche Zeitung distribuit şi preluat de The Guardian, Merkel a afirmat că Europa trebuie să fie unită.
„Nu încape îndoială că Europa trebuie să se repoziţioneze într-o lume schimbată. Vechile certitudini de după război nu se mai aplică”, a afirmat Merkel în biroul ei de la Berlin.
Ea a adăugat: „Ei (China, Rusia şi SUA) ne forţează, în repetate rânduri, să găsim o poziţie comună. Acest lucru este dificil de multe ori având în vedere interesele noastre diferite. Însă facem acest lucru – gândiţi-vă, de exemplu, la politica noastră cu privire la conflictul din Ucraina”.
„Politicile noastre din Africa, de asemenea, au o strategie comună, ceea ce nu ar fi fost de crezut acum câţiva ani. Aşa că progresăm pas cu pas. Totuşi, puterea noastră politică nu este încă la acelaşi nivel cu ea economică”, susţine Merkel.
De asemenea, Merkel consideră că Brexitul este cel mai important moment european din ultimii ani, însă acum mingea este în terenul britanicilor: „Pentru ca Marea Britanie să părăsească UE, trebuie să existe o majoritate parlamentară în Londra în favoarea a ceva, nu doar împotriva”.
Cea mai mare îngrijorare a lui Merkel rămâne criza de mediu, ea dorind să găsească destule resurse economice pentru a gestiona acest moment dificil.
„Mulţi sunt îngrijoraţi de Europa, inclusiv eu. De aceea simt că sunt responsabilă să mă alătur altora pentru a mă asigura că Europa are un viitor”, a afirmat Merkel.
Ea a recunoscut pericolul populismului care este în creştere în Europa şi a precizat că blocul de centru-dreapta din care face parte nu va fi niciodată deschis pentru populişti de extremă-dreapta precum Matteo Salvini.
„Este o perioadă în care trebuie să muncim pentru principiile şi valorile noastre fundamentale. Şefii de stat şi de guvern vor decide cât de departe vor lăsa populismul să meargă sau dacă suntem dispuşi, într-un final, să preluăm responsabilitatea”, a afirmat Merkel.
Ea a precizat că Germania are ca scop să devină o ţară fără emisii de carbon până în 2050 însă a avertizat că pentru ca ţările europene să ajungă la acest obiectiv este nevoie să se redeschidă o dezbatere cu privire la tehnologie de capturare şi depozitare a carbonului.
Nouă ne pasă ca datele tale personale să rămână confidențiale
Noi și partenerii noștri 138 stocăm și/sau accesăm informații pe dispozitivul dvs., precum identificatorii cookie unici pentru prelucrarea datelor cu caracter personal. Puteți accepta sau gestiona alegerile dvs. făcând clic mai jos sau în orice moment, pe pagina cu politica de confidențialitate. Aceste alegeri vor fi raportate partenerilor noștri și nu vă vor afecta navigarea.Mai multe detalii
Noi si partenerii nostri (retelele de socializare si agentiile de publicitate partenere, precum si furnizorii nostri de servicii de date analitice) prelucram date pentru a permite website-ului sa functioneze, pentru a personaliza continutul si anunturile publicitare afisate in functie de interesele si/sau profilul dvs., pentru a va oferi functionalitati aferente retelelor de socializare si pentru a analiza traficul pe website. Beneficiati de drepturile prevazute de art. 15-22 din GDPR in legatura cu prelucrarea datelor cu caracter personal. Aceste drepturi pot fi exercitate prin modalitatea indicata aici. Prin click pe “ACCEPT TOATE”, acceptati folosirea tuturor Tehnologiilor de tip Cookie, care implica inclusiv acceptul dvs. cu privire la stocarea/accesarea informatiilor de catre Vendor-ii cu care colaboram. Prin click pe “VREAU SA MODIFIC SETARILE INDIVIDUAL” puteti schimba preferintele in mod individual, mai putin cele legate de cookie strict necesare pentru functionarea website-ului.
Atât noi, cât și partenerii noștri prelucrăm datele pentru a oferi:
Stocarea și/sau accesarea informațiilor de pe un dispozitiv. Utilizarea profilurilor pentru selectarea conținutului personalizat. Dezvoltarea și îmbunătățirea serviciilor. Măsurarea performanței reclamelor. Utilizarea profilurilor pentru selectarea publicității personalizate. Crearea profilurilor de conținut personalizat. Crearea profilurilor pentru publicitate personalizată. Măsurarea performanței conținutului. Înțelegerea publicului prin statistici sau combinații de date din surse diferite. Utilizarea de date limitate pentru a selecta publicitatea. Utilizarea datelor limitate pentru a selecta conținutul. Date precise de geolocație și identificarea prin scanarea dispozitivului.