Luc Ferry, fost ministru al Educaţiei Naţionale în Franţa, a atacat raportul publicat în această săptămână de deputatul Cedric Villani, reprezentant al formaţiunii politice La Republique En Marche (LREM), referitor la nivelul cunoştinţelor de matematică în rândul elevilor francezi. Invitat în platoul unei emisiuni TV, fostul ministru a spus că "în viaţa cotidiană, matematica nu foloseşte la absolut nimic", informează site-ul boursorama.com.
Invitat joi, 15 februarie, în platoul unei emisiuni a postului LCI, fostul ministru a făcut următoarea declaraţie: "În viaţa cotidiană, matematica nu foloseşte la absolut nimic. Nu am folosit niciodată, nici măcar pentru 30 de secunde, ceea ce am învăţat în timpul orelor de matematică". Luc Ferry a condus Ministerul Tineretului, Educaţiei şi Cercetării între 2002 şi 2004, în timpul preşedinţiei lui Jacques Chirac, potrivit Agerpres.
Fostul ministru francez compară actul sexual cu matematica
Cedric Villani, căruia Guvernul francez i-a încredinţat misiunea de a elabora o reformă a felului în care este predată matematica, pentru a-i reconcilia pe elevii francezi cu această disciplină deloc populară, nu a ratat ocazia de a îi răspunde lui Luc Ferry.
"Nu rezultatul matematic îţi foloseşte în viaţa de zi cu zi, ci demersul întreprins", a declarat acest deputat de Essonne, vineri, tot la postul LCI. În plus, politicianul francez nu a ezitat să compare matematica cu actul sexual: "Plăcerea de a descoperi matematica durează mai mult decât plăcerea sexuală. Este ceva pe care poţi să îl experimentezi foarte devreme, iar faptul că începi să înţelegi (matematica, n.r.) vine cu o străfulgerare şi aduce plăcerea de a vedea toate argumentele care se leagă între ele".
Pentru a îmbunătăţi cunoştinţele de matematică ale elevilor francezi, considerate "catastrofale", Cedric Villani propune mai ales stimularea procesului de formare profesională a învăţătorilor, cursuri de manipulare a unor obiecte de către copii aflaţi la vârste fragede şi folosirea unor metode experimentale care şi-au dovedit eficienţa în străinătate.
Acest raport, publicat luni, cuprinde 21 de măsuri pentru ameliorarea cunoştinţelor de matematică ale elevilor francezi, pentru a-i face să iubească această disciplină, care "ocupă într-adevăr un loc special în parcursul şcolar".
Această disciplină neiubită de elevi a devenit materia regină pentru a accede la cele mai bune şcoli din Franţa, iar "greutatea ei simbolică depăşeşte cu mult însemnătatea ei reală". Acelaşi raport notează că această "dominaţie" exercită "un sentiment de autodepreciere foarte răspândit atât la elevi, cât şi la adulţi" şi că încă de la vârsta de şapte ani "elevii francezi se declară deja nuli în matematică".
Editor web: Cristina Tudor