Marea Britanie. Controversă din cauza ouălor de Paște
Data actualizării: Data publicării:
Foto: Gulliver/Getty Images
O controversă s-a iscat în Marea Britanie în jurul ouălor de ciocolată de Paște, după ce cunoscutul producător de dulciuri Cadbury a eliminat orice referire la sărbătoarea religioasă din numele tradiționalei sale "vânători" de ouă, provocând mânia bisericii și a premierului Theresa May, relatează AFP.
Foto: Gulliver/Getty Images
"E complet ridicol", a declarat marți Theresa May pentru postul de televiziune ITV, comentând decizia luată de cunoscutul producător de ciocolată de a elimina referirile la sărbătoarea religioasă din evenimentul organizat în fiecare an în colaborare cu organizația caritabilă National Trust.
Reamintind că este fiică de pastor, May a subliniat că "Paștele este foarte important pentru mine, este o sărbătoare foarte importantă pentru credința creștină, pentru milioane de persoane din întreaga lume. Prin urmare, ceea ce face National Trust este complet ridicol", scrie Agerpres.
La rândul său, Arhiepiscopul de York, John Sentamu, a doua figură ca importanță din ierarhia Bisericii Anglicane, a acuzat Cadbury că "scuipă pe mormântul" fondatorului companiei, quakerul John Cadbury.
"Membrii familiei Cadbury erau mari industriași quakeri. Dacă vizitați Birmingham azi, (...) veți vedea cât de mult credința lor religioasă le-a influențat activitatea industrială", a declarat el pentru The Telegraph. "Eliminarea referirii la Paște din vânătoarea de ouă organizată de Cadbury echivalează cu a scuipa pe mormântul lui", a precizat John Sentamu.
Vânătoarea de ouă de ciocolată, la care participă anual, în mod tradițional, sute de mii de copii în weekendul de Paște, a fost promovată în acest an sub numele de "Cadbury's Great British Egg Hunt", în loc de "Easter Egg Trail".
Potrivit declarațiilor făcute de reprezentanții Cadbury pentru The Telegraph, compania dorește să deschidă evenimentul "pentru persoane de toate confesiunile, inclusiv pentru cele care nu au (una). Pe de altă parte, National Trust a calificat drept "absurde" acuzațiile potrivit cărora evenimentul ar diminua importanța Paștelui.
Nouă ne pasă ca datele tale personale să rămână confidențiale
Noi și partenerii noștri 142 stocăm și/sau accesăm informații pe dispozitivul dvs., precum identificatorii cookie unici pentru prelucrarea datelor cu caracter personal. Puteți accepta sau gestiona alegerile dvs. făcând clic mai jos sau în orice moment, pe pagina cu politica de confidențialitate. Aceste alegeri vor fi raportate partenerilor noștri și nu vă vor afecta navigarea.Mai multe detalii
Noi si partenerii nostri (retelele de socializare si agentiile de publicitate partenere, precum si furnizorii nostri de servicii de date analitice) prelucram date pentru a permite website-ului sa functioneze, pentru a personaliza continutul si anunturile publicitare afisate in functie de interesele si/sau profilul dvs., pentru a va oferi functionalitati aferente retelelor de socializare si pentru a analiza traficul pe website. Beneficiati de drepturile prevazute de art. 15-22 din GDPR in legatura cu prelucrarea datelor cu caracter personal. Aceste drepturi pot fi exercitate prin modalitatea indicata aici. Prin click pe “ACCEPT TOATE”, acceptati folosirea tuturor Tehnologiilor de tip Cookie, care implica inclusiv acceptul dvs. cu privire la stocarea/accesarea informatiilor de catre Vendor-ii cu care colaboram. Prin click pe “VREAU SA MODIFIC SETARILE INDIVIDUAL” puteti schimba preferintele in mod individual, mai putin cele legate de cookie strict necesare pentru functionarea website-ului.
Atât noi, cât și partenerii noștri prelucrăm datele pentru a oferi:
Stocarea și/sau accesarea informațiilor de pe un dispozitiv. Utilizarea profilurilor pentru selectarea conținutului personalizat. Dezvoltarea și îmbunătățirea serviciilor. Măsurarea performanței reclamelor. Utilizarea profilurilor pentru selectarea publicității personalizate. Crearea profilurilor de conținut personalizat. Crearea profilurilor pentru publicitate personalizată. Măsurarea performanței conținutului. Înțelegerea publicului prin statistici sau combinații de date din surse diferite. Utilizarea de date limitate pentru a selecta publicitatea. Utilizarea datelor limitate pentru a selecta conținutul. Date precise de geolocație și identificarea prin scanarea dispozitivului.