Creditorului olandez ING nu i se permite să-şi facă noi clienţi pe piaţa italiană atât timp cât nu îmbunătăţeşte monitorizarea comportamentului clienţilor, a anunţat Banca Centrală a Italiei, transmit Bloomberg, Reuters şi site-ul DutchNews.nl, citate de Agerpres.
Decizia vine în urma inspecţiilor organizate de Banca d'Italia în perioada octombrie 2018 - ianuarie 2019, care au arătat că subsidiara ING din Italia nu a făcut suficient pentru a preveni tranzacţiile de spălare de bani prin conturile sale.
În septembrie, justiţia olandeză a ajuns la un acord amiabil cu ING în legătură cu un dosar de spălare de bani, grupul financiar olandez acceptând să plătească 775 milioane de euro. Procurorii au reproşat ING că a încălcat legislaţia olandeză în materie de prevenire a spălării banilor şi finanţarea terorismului, "în mod structural şi timp de mai mulţi ani" prin faptul că nu a împiedicat utilizarea conturilor clienţilor săi pentru spălarea banilor între 2010 şi 2016. Procurorii olandezi au informat că din suma totală de 775 milioane euro, 675 milioane de euro este considerată o amendă iar restul 100 milioane de euro este considerat o redresare pentru beneficii obţinute în manieră ilicită.
ING a explicat că deficienţele descoperite de autorităţile taliene de supervizare sunt rezultatul măsurilor anunţate după acordul încheiat în septembrie în Olanda, menit să îmbunătăţească managementul riscurilor de conformare. "În următoarele zile ING va lucra din greu pentru a rezolva deficienţele şi problemele constatate", se arată în comunicatul băncii olandeze.
În timpul discuţiilor cu Banca d'Italia, ING nu va accepta noi clienţi în Italia dar va continua să-i servească pe cei existenţi.
În 2018, subsidiara ING din Italia, care are aproximativ 900 de angajaţi, a înregistrat venituri de 231 de milioane de euro.
Italia, unde banca este prezentă din 2001, face parte din pieţele unde ING vrea să fie prezentă exclusiv digital, fără sedii fizice.
Anul acesta, acţiunile ING au urcat la Bursa de la Amsterdam cu 18%.
Pe plan global, ING are peste 52.000 de angajaţi şi oferă servicii bancare unui număr de aproape 37 milioane de clienţi individuali, companii sau instituţii din peste 40 de ţări.
Înfiinţată în 1994, ING Bank România este în prezent o bancă universală, oferind produse şi servicii tuturor categoriilor de clienţi - companii mari şi mici, instituţii financiare, mici antreprenori şi persoane fizice.