Europarlamentarii o vor audia pe Frances Haugen, fost manager de produs al echipei care gestiona dezinformarea civică pentru compania condusă de Mark Zuckerberg, devenită denunțătoare a practicilor nocive din interiorul Facebook. Depunerea mărturiei este menită să contribuie la proiectul legislativ privind Serviciile Digitale la nivelul UE.
Membrii Parlamentului European vor discuta cu Frances Haugen despre impactul negativ al produselor și al modelului de afaceri al gigantului tech asupra utilizatorilor și cum regulile UE pentru domeniul digital pot gestiona aceste situații.
Audierea este organizată pentru luni de către Comisia pentru Piața Internă și Protecția Consumatorului din cadrul Parlamentului European, în asociere cu alte comisii: Industrie, Afaceri Juridice, Libertăți Civile și comisiile speciale pe Dezinformare și Inteligență Artificială.
„Siguranța în online, transparența algoritmilor și temperarea riscurilor în relație cu Legea pentru Servicii Digitale vor fi printre chestiunile adresate la audieri. Comisiile pentru Piața Internă și Protecția Consumatorului discută despre cum propunerea legii Serviciilor Digitale, prezentată de Comisia Europeană în decembrie 2020, ar trebui modificată și îmbunătățită.
Acest proiect de lege este menit să creeze un spațiu digital mai sigur în care drepturile utilizatorilor să fie protejate și să includă reguli pentru gestionarea conținutului ilegal online, îmbunătățirea răspunderii și transparenței algoritmilor și gestionarea moderării de conținut și reclamelor personalizate.
Prezentarea domnișoarei Haugen va alimenta munca comisiei privind proiectul Serviciilor Digitale înaintea votului (data urmează să fie stabilită în curând). Această legislație este șansa Europei să formeze economia digitală la nivelul UE pentru a deveni un standard al reglementării digitale la nivel global”, arată un comunicat al Parlamentului European.
Facebook şi Instagram sunt dăunătoare copiilor, alimentează discordia şi slăbesc democraţia - este mărturia fostei angajate de top, devenită denunțătoare a gigantului social media în faţa Congresului Statelor Unite.
La Facebook, Frances Haugen a avut rolul de manager de produs al echipei care gestiona dezinformarea civică.
Între timp, Compania Facebook și-a schimbat numele, parte a unui proces de rebranding și o schimbare de strategie care vine după ce platforma de social media a devenit ținta unor critici intense.
Editor : Alexandru Costea