Compania Facebook a anunțat joi că își schimbă numele, parte a unui proces de rebranding și o schimbare de strategie care vine după ce platforma de social media este ținta unor critici intense în ultima perioadă.
Compania fondată de Mark Zuckerberg a anunțat schimbarea numelui în cadrul conferinței sale anuale pentru dezvoltatori și a motivat că noul nume sub care va opera reflectă mai bine ceea ce face acum firma, relatează BBC.
Noul nume al companiei-mamă va fi Meta, dar numele rețelei sociale cu care a pornit Mark Zuckerberg va rămâne Facebook. De asemenea, compania va avea și un nou logo, ce seamănă cu semnul matematic pentru „infinit”.
Zuckerberg, care a declarat că i-a plăcut să studieze clasicii în școală, a spus că numele companiei a fost inspirat de cuvântul grecesc „meta”, care înseamnă „dincolo”. „Pentru mine, simbolizează faptul că întotdeauna mai sunt multe de construit”, a explicat CEO-ul.
Metaverse, cel mai nou proiect al lui Mark Zuckerberg
Pe de altă parte, Facebook și-a dezvăluit joi și planurile pentru metaverse, noul său proiect - o lume online în care oamenii se pot juca, pot lucra și comunica într-un mediu virtual, adesea cu ajutorul căștilor VR. Mark Zuckerberg a făcut o prezentare spectaculoasă a metaversului, în care a arătat el însuși cum un avatar al său poate face, printre altele, scufundări virtuale împreună cu doi prieteni.
Facebook a anunțat recent că va angaja 10.000 de persoane în Europa pentru a dezvolta acest concept de metaverse.
Setarile tale privind cookie-urile nu permit afisarea continutul din aceasta sectiune. Poti actualiza setarile modulelor coookie direct din browser sau de aici – e nevoie sa accepti cookie-urile social media
Compania cunoscută anterior sub numele de Facebook anunță într-un comunicat că de la 1 decembrie va figura pe bursă sub denumirea de „MVRS”.
Mișcarea de rebranding amintește de un demers similar al Google, care în 2015 și-a restructurat compania numindu-și firma-mamă Alphabet, însă numele nu a prins foarte bine la public.
Facebook nu a anunțat joi nicio schimbare la nivel executiv. Dar pe pagina personală de Facebook a lui Zuckerberg, funcția sa a fost schimbată în: „Fondator și CEO la Meta”.
Întrebat dacă va rămâne CEO și în următorii 5 ani, el a răspuns: „Da. Probabil. Nu am o dată precisă pentru cât timp vreau să fac asta. Cred că ceea ce aș putea spune este că sunt foarte entuziasmat de următorul capitol a ceea ce facem”.
În ce context vine schimbarea numelui companiei
Facebook a anunțat joi că și-a schimbat numele în Meta, ca un semnal că își schimbă strategia pentru a pune accentul pe dezvoltarea lumii sale virtuale, în condițiile în care principala sa rețea socială este în criză. Anunțul noului nume a fost făcut de însuși Mark Zuckerberg: „De acum încolo, vom fi în primul rând metavers. Nu Facebook în primul rând”, a declarat Mark Zuckerberg în discursul susținut la conferința anuală a companiei
„Facebook este unul dintre cele mai utilizate produse din lume. Dar, din ce în ce mai mult, nu cuprinde tot ceea ce facem. În momentul de față, brandul nostru este prea strâns legat de un singur produs, încât nu poate reprezenta tot ceea ce facem”, a motivat CEO-ul companiei.
Schimbarea numelui vine însă în urma unor controverse și scandaluri în care a fost implicată Facebook, după scurgerea unor documente interne. Frances Haugen, fost angajată a firmei, a acuzat compania că pune profitul mai presus de siguranța oamenilor.
Mai multe organizații media, între care The Washington Post, au obținut și dezvăluit zeci de mii de documente - în ceea ce se numește „Facebook Papers” - care demonstrează cum compania era conștientă că a provocat polarizare în numeroase țări, că a înlesnit dezinformarea oamenilor și nu a reușit să oprească o violență de limbaj ce a dus la incitare și apoi la atacarea Capitoliului, în 6 ianuarie.
Ca urmare, mai multe țări, inclusiv Uniunea Europeană, au cerut mai multe informații de la Facebook cu privire la practicile sale și amenință industria tehnologică cu noi reglementări.
Compania Facebook a început ca o rețea socială, inițiată într-o cameră de cămin universitar, în urmă cu 17 ani, dar a devenit apoi un conglomerat ce cuprinde Instagram, WhatsApp și Messenger, precum și o afacere în curs de dezvoltare în domeniul plăților online și al hardware-ului.