În urmă cu câteva zile, cotidianul „The Guardian”, de stânga, a lansat o campanie prin care îi îndemna pe cititori să-și împărtășească experiențele despre cum e România.
Contribuția lor online este impresionantă: peste șapte sute de fișiere cu imagini din cele mai diverse, de la fotografii din orașe – București, Timișoara, Alba Iulia, Sibiu, Sighișoara, Buzău, Turda, din stațiuni – Vama Veche, Păltiniș, Bălea Lac, din Munții Retezat, de pe Transfăgărășan, din Bucovina, din Delta Dunării și multe alte zone.
Sunt prezentate și avantaje ale vieții din România, cum ar fi produsele unei agriculturi sustenabile - roșii, floarea soarelui, despre viața de biciclist, despre obiceiuri de nuntă sau de Paște.
Cititorii mai au la dispoziție 11 zile pentru a adăuga mărturii.
Campania „The Guardian” vine după o serie de articole și campanii negative la adresa României.
Una dintre publicații care intră în această categorie este „Daily Express”, care a demarat o campanie de strângere de semnături împotriva ridicării interdicției de a lucra pentru imigranții din România și Bulgaria.