O mulțime de saci cu haine și accesorii abandonate se acumulează în fiecare iarnă la hotelurile din Rovaniemi, capitala provinciei Laponia din Finlanda, potrivit publicației online de stat Yle.
Fenomenul pare să fi scăpat de sub control în ultimii ani. Oamenii care vin în vacanță aici lasă în urmă inclusiv îmbrăcăminte scumpă, de designer, intențional sau accidental.
„Cred că motivul din spatele fenomenului este că nu mai au nevoie de hainele de iarnă după ce părăsesc Finlanda și nu le încap în bagaj”, a spus Miko Gröhn, managerul hotelului Arctic din Rovaniemi.
Obișnuit deja cu fenomenul, un alt hotel din capitala Laponiei adoptă o abordare mai proactivă a problemei, potrivit managerului său Tiina Määttä , care a spus că oaspeții lasă hainele în urmă săptămânal.
„Avem un panou în lifturi care explică că hainele pot fi lăsate la un punct de colectare din zona recepției”, a spus Määttä, adăugând că apoi hotelul donează articolele grupului de caritate Hope.
Și alte unități de cazare din capitala Rovaniemi au confirmat, de asemenea, că unii oaspeți își lasă hainele groase în urmă, inclusiv Santa's Hotels și Apukka Resort. Cu toate acestea, cantitățile nu sunt deosebit de mari acolo.
Gazdele care închiriază apartamente văd, de asemenea, partea lor de lucruri personale abandonate, inclusiv pantofi din piele și paltoane de iarnă în valoare de mii de euro.
Rovaniemi examinează problema
Administrația orașului Rovaniemi efectuează în prezent un sondaj pentru a vedea câte articole abandonate circulă în oraș.
Sondajul face parte dintr-un efort mai amplu de promovare a economiei circulare în oraș, potrivit managerului de proiect al Business Rovaniemi, Katariina Sieppi .
"Am auzit că turiștii în special lasă în urmă cantități uriașe de haine și lucruri. Suntem conștienți de fenomen, dar nu avem o idee exactă despre amploarea lui", a explicat Sieppi.
Sondajul, care intervievează localniși, firme de turism și turiști deopotrivă, va fi finalizat luna aceasta, iar rezultatele vor fi folosite în primăvară pentru a ghida un proiect pilot care vizează promovarea economiei circulare a regiunii.
De exemplu, Sieppi a spus că serviciile locale de închiriere de îmbrăcăminte pentru turiști ar putea fi îmbunătățite. Alte posibilități includ servicii îmbunătățite de colectare pentru reciclare, precum și oferirea turiștilor posibilitatea de a cumpăra echipament de iarnă uzat.
„Atunci, turiștii nu ar trebui să se gândească unde să arunce lucrurile lor suplimentare, iar articolele ar putea fi ridicate de unde stau”, a explicat Sieppi.
Editor : Ș.R.