Familia regală britanică a atins un grad de popularitate aproape fără precedent în ultimele decenii, dar încă există voci care se întreabă dacă monarhia mai este o formă de guvernare potrivită pentru secolul XXI. Cel puţin din punct de vedere economic, regaliştii câştigă lejer această dezbatere. O estimare făcută de o prestigioasă firmă de consultanţă londoneză arată că monarhia aduce beneficii materiale uriaşe.
David Haigh, consultant financiar: „Monarhia e ca o uriaşă campanie de relaţii publice pentru Marea Britanie. ”
Numai turismul are de câştigat 600 de milioane de lire anual datorită fascinaţiei pe care o stârneşte familia regală în toată lumea. La această sumă se adaugă vânzările uriaşe ale produselor pe care le foloseşte casa regală. Calitatea de furnizor al casei regale creşte prestigiul şi, în acelaşi timp, preţul. Acest lucru este valabil pentru orice, de la marca de ceai preferată a reginei, până la hăinuţele în care este fotografiat prinţul George. Prin comparaţie, averea propriu-zisă a familiei regale pare modestă.
David Haigh, consultant financiar: „Palatele şi proprietăţile Coroanei, castelele şi ducatele de Lancaster şi Cornwall, alături de colecţia regală de bijuterii, valorează aproximativ 20 de milioane de lire.”
La această sumă se adaugă alte 38 de milioane de lire sterline din exploatarea economică a proprietăţilor şi domeniilor regale.