Cât plătește British Airways pentru haosul de pe aeroporturi
Data publicării:
British Airways ar putea plăti despăgubiri şi compensaţii de cel puţin 100 de milioane de lire sterline, după ce blocarea sistemului informatic a provocat haos în programul curselor aeriene. În weekend, circa o mie de zboruri au fost anulate sau reprogramate.
O pană de curent a provocat sâmbătă căderea, pentru 24 de ore, a sistemului informatic al companiei aeriene britanice. Efectele se simțeau încă și luni, la două zile de la incident.
Pasagerii afectaţi pot solicita până la 175 de euro pentru cazare şi mâncare, pentru fiecare zi de întârziere. În plus, au dreptul la compensaţii cuprinse între 250 şi 600 euro.
Potrivit regulilor Uniunii Europene, companiile aeriene sunt obligate să plătească despăgubiri dacă motivul pentru care zborurile au fost anulate sau întârziate a depins de ele:
pentru zboruri scurte: 250 de euro pentru întârzieri de peste trei ore
pentru zboruri de durată medie: 400 de euro pentru întârzieri de peste trei ore
pentru zboruri lungi: 300 de euro pentru întârzieri între trei și patru ore și 600 de euro pentru întârzieri de peste patru ore
De asemenea, dacă cursa are întârzieri mai mari de două ore, compania trebuie să ofere mâncare și apă, acces la un telefon și la internet, și cazare dacă întârzierea este peste noapte, inclusiv transferul de la aeroport la hotel.
Zborurile British Airways au început să fie reluate de duminică, după ce o prăbușire a sistemului informatic a dus la anularea sau întârzierea a peste 1000 de zboruri. Sâmbătă, nici o cursă British Airways nu a decolat de pe aeroporturile Heathrow şi Gatwick, iar efectele s-au resimțit în toată lumea.
Primele speculaţii legate de cauza acestei defecţiuni uriaşe au mers către un posibil atac cibernetic precum cel de acum două săptămâni care a paralizat sistemul sanitar din Marea Britanie. Totuşi, conducerea companiei aeriene spune că nu există indicii care să confirme această ipoteză.