Cartelul giganților auto. Șeful Volkswagen neagă acuzațiile

Data actualizării: Data publicării:
U.S. Government Orders Volkswagen To Recall 500,000 Vehicles Over Emissions Software

Producătorii auto germani care sunt investigați pentru o posibilă înțelegere secretă nu s-au implicat în stabilirea prețurilor sau într-un cartel ilegal, a spus directorul general al Volkswagen, Matthias Mueller, citat de Reuters și preluat de Agerpres.

U.S. Government Orders Volkswagen To Recall 500,000 Vehicles Over Emissions Software
Foto: Guliver / GettyImages

Luni, Comisia Europeană a extins investigația privind existența unui posibil cartel între principalii producătorii auto din Germania, efectuând inspecții la sediile Daimler și Volkswagen, după cele realizate la BMW.

În iulie, oficialii europeni din domeniul concurenței anunțau că investighează o presupusă înțelegere între principalii producători auto germani, după ce revista Der Spiegel anunța că este posibil ca Volkswagen, BMW, Audi și Porsche să fi conspirat timp de decenii pentru stabilirea prețurilor sistemelor de tratare a emisiilor diesel și altor componente ale vehiculelor folosind comitetele din industria auto.

Nu am informații legate de stabilirea prețurilor. Respectăm foarte mult legislația referitoare la carteluri”, a spus șeful VW, cel mai mare producător auto mondial.

Declarațiile sale coincid cu cele ale șefului Daimler, Dieter Zetsche, care a afirmat marți seară că această cooperare între companiile rivale germane a fost benefică pentru clienți și nu i-a afectat.

Producătorii auto germani au cooperat în probleme legate de standardizare, sub conducerea Asociația Producătorilor Germani de Automobile (VDA), a afirmat Mueller, fără a da detalii suplimentare.

Aproximativ 200 de angajați din 60 de comitete din industria auto au discutat probleme legate de modernizarea vehiculelor, motoarele pe benzină și motorină, dispozitive de frânare și de transmisie, ambreiaje, precum și sisteme de evacuare a gazelor de eșapament, a informat Der Spiegel, citând o scrisoare a autorității de concurență.

Der Spiegel susține că producătorii auto ar fi discutat ce alegeri au în privința furnizorilor și a prețului componentelor. Din 2006, companiile auto analizează costul tehnologiei AdBlue, un produs aditiv pe bază de uree, care reduce substanțial emisiile poluante ale motoarelor diesel.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Vine o vreme așa cum nu a mai fost de mulți ani, anunță meteorologii ANM. Cum va fi de Crăciun
Digi FM
Cu frumoasa lui familie, pe covorul roșu. Richard Gere, fericit alături de soția sa și de fiul lui cel mare...
Pro FM
Christina Aguilera, ținta comentariilor dure: „Nu mai arată ca înainte!” Artista, acuzată că a slăbit prea...
Film Now
Ashton Kutcher, fotografiat în timpul unei discuții tensionate, după zvonurile privind divorțul de Mila Kunis...
Adevarul
Cum au fost primiți handbaliștii români în Kosovo, la o săptămână după scandalul de pe Arena Națională
Newsweek
Care pensionari iau 375 lei în plus la pensie în decembrie? Cum și când se acordă banii?
Digi FM
Cameron Diaz revine la Hollywood după o pauză de mai bine de 10 ani. Cum arată azi celebra actriță din „Masca”
Digi World
Întâlnire de record. Cea mai scundă femeie din lume și cea mai înaltă femeie din lume s-au cunoscut: "A fost...
Digi Animal World
Un cadou total neașteptat de Crăciun. Reacția angajaților unui magazin când au găsit un șarpe în brazii...
Film Now
Ralph Macchio, onorat cu o stea pe Hollywood Walk Of Fame: „Înseamnă totul pentru mine”. Cum arată azi...
UTV
Lidia Buble, inselata de fostul iubit: detaliul neasteptat care i-a dezvaluit adevarul despre „Maria”