Lanţul de supermarketuri Lidl din Marea Britanie a emis o alertă de rechemare urgentă pentru dulciuri vândute sub marca „Paw Patrol” din cauză că pe ambalajele lor era indicat un site web care avea „conţinut explicit nepotrivit pentru copii", relatează Le Figaro.
Este vorba despre pachetele care conţin mini-biscuiţi cu unt, biscuiţii Choc Chip Biscotti, batoane Yummy Bake cu mere şi batoane Yummy Bake cu zmeură.
Cutiile se vindeau sub marca Paw Patrol, un cunoscut personaj de desene animate. Produsele au fost retrase de la vânzare la sfârşitul lunii august, iar clienţii au fost îndemnaţi să returneze produsele la cel mai apropiat magazin Lidl pentru o rambursare completă.
Motivul? Linkul de internet trecut de pe ambalaj, care trebuia să ducă la site-ul producătorului, ducea de fapt la un site cu conţinut pornografic.
„Lidl recheamă produsul de marcă menţionat mai sus deoarece am fost informaţi că URL-ul furnizorului de pe spatele ambalajului a fost compromis şi direcţionează utilizatorul de internet către un site al cărui conţinut nu este potrivit pentru copii”, a precizat Lidl într-un comunicat de presă, potrivit sursei citate de News.ro.
Clienţii au fost cei care au tras semnalul de alarmă, a scris ziarul britanic The Sun. „În mod normal, nu mă uit la site-urile de pe ambalaje alimentare, dar aceasta era o companie de care nu auzisem niciodată, aşa că m-am gândit să arunc o privire. Am fost îngrozită. Cum s-a putut întâmpla aşa ceva? Te-ai gândi că trebuie să treci prin multe verificări înainte de a pune pe ambalaj!”, a declarat o clientă.
Un alt cumpărător a subliniat menţionarea cuvântului „copii” în URL-ul înşelător. „Este dezgustător, având în vedere tipul de conţinut prezentat pe acest site”, a spus acesta.
Potrivit The Sun, adresa de internet făcea legătura cu un site pornografic găzduit în China. Între timp, site-ul a fost dezactivat. În ciuda acestui fapt, Lidl spune că a lansat o anchetă împreună cu furnizorul său, pe lângă campania naţională de retragere a produselor.
Potrivit presei britanice, producătorul biscuiţilor Paw Patrol a dat recent faliment, iar hackerii au cumpărat apoi numele de domeniu al mărcii pentru câţiva euro, în ideea de „cybersquatting”. Este o modalitate ieftină de a profita de vizitele pe care site-ul producătorului le primea până acum. Utilizatorii de internet pot cădea cu uşurinţă în capcana hackerilor, deoarece site-ul rămâne foarte vizibil în rezultatele motoarelor de căutare timp de mai multe săptămâni. Linkurile către site-ul corupt rămân active, chiar dacă conţinutul acestuia s-a schimbat radical.
Acest tip de incident nu este însă ceva neobişnuit, iar mărcile mai mult sau mai puţin cunoscute au de suferit. După cum aminteşte The Sun, compania de turism Easyjet a avut un scandal similar în 2020, când a direcţionat mii de clienţi către un site de prostituţie. Linkul de pe site-ul companiei aeriene trebuia să ducă la politica de confidenţialitate, dar din cauza unei litere lipsă, acesta a direcţionat utilizatorii direct către un site dezgustător care promitea să „îndeplinească toate visele sexuale”.
Editor : Liviu Cojan