Cotidianul The New York Times a anunţat că veniturile obţinute de divizia online le-au depăşit pentru prima dată pe cele generate de divizia print. NYT și-a publicat miercuri rezultatele financiare pe trimestrul II al anului 2020, informează DPA, potrivit Agerpres.
Platforma online a cotidianului american a încasat 185,5 milioane de dolari din abonamente şi reclame online, față de 175,4 milioane de dolari, cât a generat versiunea tipărită a ziarului, în perioada aprilie-iunie.
The New York Times a atras 669.000 de abonaţi online în trimestrul II, un record pentru acest cotidian după implementarea sistemului de abonamente digitale în 2011. Nyt.com a ajuns la 6,5 milioane de abonaţi.
Directorul executiv al cotidianului newyorkez, Mark Thompson, consideră că trecerea companiei de la venituri din print la venituri din online reprezintă "o piatră de hotar în transformarea The New York Times".
Cotidianul american şi-a modificat tot mai mult modelul de business, pentru a depinde mai mult de abonamente online şi mai puţin de venituri din publicitate.
Oferta digitală a cotidianului The New York Times include ştiri, podcasturi - precum popularul format "The Daily" - şi cuvinte încrucişate.
Cheltuielile cu publicitatea au scăzut drastic în industria media în contextul pandemiei de coronavirus, iar The New York Times s-a confruntat cu o scădere de 44 de procente a veniturilor din reclame în al doilea trimestru al anului 2020.
Preşedintele american Donald Trump întreţine o relaţie tensionată cu prestigiosul cotidian newyorkez, pe care îl numeşte adeseori "un eşec". În pofida acestei animozităţi, The New York Times, considerat un ziar de factură liberală în abordările sale, publică cu regularitate articole în care citează surse din administraţia americană.
Editor: B.P.