O investigație preliminară a Autorității Federale de Aviație a stabilit că, la momentul accidentului aviatic din Washington DC, de miercuri, controlul traficului aerian de la Aeroportul Național Ronald Reagan nu avea suficient personal, potrivit New York Times.
Controlorul de trafic care se ocupa de elicoptere în vecinătatea aeroportului, miercuri seara, dădea de asemenea instrucțiuni avioanelor care aterizau și plecau de pe pistele sale. Aceste responsabilități sunt împărțite, de obicei, la doi controlori, nu la unul singur.
Acest lucru crește volumul de muncă pentru controlorul de trafic aerian și poate complica situația. Un motiv este că controlorii pot folosi frecvențe radio diferite pentru a comunica cu piloții care zboară cu avioane și cu piloții care pilotează elicoptere. În timp ce controlorul comunică cu piloții elicopterului și ai avionului, este posibil ca cele două seturi de piloți să nu se poată auzi.
La fel ca majoritatea facilităților de control al traficului aerian din țară, turnul de la aeroportul Reagan suferă de lipsă de personal de ani de zile. Turnul de acolo era cu aproape o treime sub nivelurile de personal vizate, cu 19 controlori pe deplin certificați în septembrie 2023, conform celui mai recent Plan al forței de muncă pentru controlorii de trafic aerian, un raport anual trimis către Congres care conține nivelurile de personal țintă și cele reale. Țintele stabilite de Autoritatea Federală de Aviație și de sindicatul controlorilor solicită 30.
Lipsa de personal, cauzată de ani de rotație a angajaților și bugete reduse, printre altele, a forțat mulți controlori să lucreze până la șase zile pe săptămână și 10 ore pe zi.
Autoritățile nu se așteaptă să fie supraviețuitori, în urma accidentului dintre aeronava American Airlines cu 64 de persoane la bord și elicopterul Black Hawk în care erau trei militari. 27 de cadavre au fost recuperate din avion și unu din elicopter. Cutiile negre, care se află în apă, nu au fost încă recuperate.
Editor : Ș.R.