American Airlines a renunțat săptămâna trecută la ideea de a lua un centimentru din spațiul pentru picioare de la clasa economică, pe avioanele noi, după ce pasagerii s-au arătat indignați. Astfel de concesii sunt rare, scrie Washington Post, care notează că liniile aeriene preferă să scadă confortul pasagerilor tocmai pentru a oferi tarifele scăzute pe care oamenii le cer.
O măsură a fost introducerea categoriei de bilete ”basic economy” (cunoscute drept „ultima clasă”), care reduc și mai mult confortul pasagerilor, însă oamenii sunt mulțumiți, scrie sursa citată. Andrew Levy, directorul general al companiei, a declarat săptămâna trecută că aproximativ 30-40% dintre pasagerii din clasa economică au ales această clasă de la introducerea ei. Aceste tarife tind să fie cu 15-20 de dolari mai ieftine pentru un zbor decât biletele de la clasa economică normală (regular economy), dar vin cu restricții drastice: pasagerii nu pot să își aleagă locurile, nu pot lua bagaj de mână (doar un obiect personal) și nu sunt eligibili pentru upgrade-uri.
Succesul celor de la United Airlies a inspirat ceilalți mari transportatori americani să adopte programe similare. Pasagerii care zboară cu „ultima clasă” sunt deseori surprinși de restricții și ajung să plătească suplimentar pentru un bagaj de mână. Adesea, aceste taxe sunt mai mari decât diferența dintre tarifele pentru ”basic economy” și ”regular economy”.
Potrivit The Economist, profitul American Airlines va fi uriaș. Publicația notează că Delta, prima companie care a introdus o astfel de categorie de bilete, a câștigat peste 20 de milioane de dolari din această măsură în doar trei luni de zile.