Uber plătește 20 de milioane de dolari unor șoferi. Motivul pentru care compania a fost dată în judecată
Data publicării:
Foto: Guliver/GettyImages
Uber Technologies a acceptat să plătească 20 de milioane de dolari pentru închiderea amiabilă a unui proces intentat de şoferi din SUA care datează de aproape şase ani, potrivit documentelor depuse în instanţă, compania rezolvând unul dintre multele conflicte juridice înaintea unei oferte publice iniţiale foarte aşteptată, transmite Reuters.
Foto: Guliver/GettyImages
Şoferii au susţinut în proces că sunt angajaţi, nu contractori independenţi, aşa cum i-a încadrat Uber, aceştia solicitând anumite protecţii salariale şi rambursări ale unor cheltuieli.
Suma oferită de Uber reprezintă numai o cincime dintr-un acord oferit de Uber în 2016 pentru rezolvarea cazului, evaluat la 100 de milioane de dolari, dar pe care judecătorul districtual Edward Chen l-a respins la momentul respectiv ca fiind inadecvat.
Noul acord, care trebuie să fie aprobat de Chen, a fost înregistrat luni seara la un tribunal federal din San Francisco.
Procesul este în centrul unei dezbateri referitoare la angajaţii din aşa-numita ”gig-economy” (angajaţi temporari, cu program flexibil), care include platforme tehnologice pentru livrarea de mâncare şi servicii de ride-hailing.
Lucrătorii din ”gig-economy” au argumentat deseori că ar trebui să primească salarii mai bune şi beneficii şi să fie trataţi ca angajaţi.
O decizie a Curţii Supreme din California, luată anul trecut, a făcut mai dificil pentru companii precum Uber să susţină că şoferii lor sunt contractori independenţi, fiind un risc pentru modelul de afaceri al Uber.
Într-un comunicat, un purtător de cuvânt al companiei a spus că Uber s-a schimbat foarte mult din 2013.
Acordul se referă la şoferii din California şi Massachusetts care au condus pentru Uber din august 2009 până în februarie anul acesta, respectiv la 13.600 de şoferi, comparativ cu 385.000 de şoferi incluşi în procesul iniţial.
După respingerea de către Chen a acordului de 100 de milioane de dolari, Uber a câştigat un proces la o curte de apel, care a decis că acordurile de arbitraj convenite de companie sunt în mare parte valabile şi aplicabile. Acest fapt a redus procesul colectiv la acei şoferi care nu au acceptat acordurile de arbitraj.
Potrivit documentelor depuse, şoferii vor primi mai mulţi bani decât ar fi primit în 2016.
Nouă ne pasă ca datele tale personale să rămână confidențiale
Noi și partenerii noștri 143 stocăm și/sau accesăm informații pe dispozitivul dvs., precum identificatorii cookie unici pentru prelucrarea datelor cu caracter personal. Puteți accepta sau gestiona alegerile dvs. făcând clic mai jos sau în orice moment, pe pagina cu politica de confidențialitate. Aceste alegeri vor fi raportate partenerilor noștri și nu vă vor afecta navigarea.Mai multe detalii
Noi si partenerii nostri (retelele de socializare si agentiile de publicitate partenere, precum si furnizorii nostri de servicii de date analitice) prelucram date pentru a permite website-ului sa functioneze, pentru a personaliza continutul si anunturile publicitare afisate in functie de interesele si/sau profilul dvs., pentru a va oferi functionalitati aferente retelelor de socializare si pentru a analiza traficul pe website. Beneficiati de drepturile prevazute de art. 15-22 din GDPR in legatura cu prelucrarea datelor cu caracter personal. Aceste drepturi pot fi exercitate prin modalitatea indicata aici. Prin click pe “ACCEPT TOATE”, acceptati folosirea tuturor Tehnologiilor de tip Cookie, care implica inclusiv acceptul dvs. cu privire la stocarea/accesarea informatiilor de catre Vendor-ii cu care colaboram. Prin click pe “VREAU SA MODIFIC SETARILE INDIVIDUAL” puteti schimba preferintele in mod individual, mai putin cele legate de cookie strict necesare pentru functionarea website-ului.
Atât noi, cât și partenerii noștri prelucrăm datele pentru a oferi:
Stocarea și/sau accesarea informațiilor de pe un dispozitiv. Utilizarea profilurilor pentru selectarea conținutului personalizat. Dezvoltarea și îmbunătățirea serviciilor. Măsurarea performanței reclamelor. Utilizarea profilurilor pentru selectarea publicității personalizate. Crearea profilurilor de conținut personalizat. Crearea profilurilor pentru publicitate personalizată. Măsurarea performanței conținutului. Înțelegerea publicului prin statistici sau combinații de date din surse diferite. Utilizarea de date limitate pentru a selecta publicitatea. Utilizarea datelor limitate pentru a selecta conținutul. Date precise de geolocație și identificarea prin scanarea dispozitivului.