O fostă directoare financiară a OceanGate a povestit că directorul general al companiei, Stockton Rush, i-a cerut în 2018 să devină pilotul șef al submersibilului Titan, ceea ce a determinat-o să-și dea demisia, relatează Business Insider.
Fosta directoare a povestit că Rush i-a cerut să devină pilotul șef al submersibilului după ce l-a concediat pe pilotul David Lochridge, care a ridicat semne de întrebare privind siguranța navei.
Lochridge a fost dat în judecată de OceanGate în 2018, dar a lansat și el un proces în care a acuzat că a fost concediat după ce și-a exprimat îngrijorări cu privire la siguranța carenei submersibilului Titan.
La scurt timp după ce Lochridge a fost concediat, Rush i-a cerut directoarei financiare să-l înlocuiască pe Lochridge ca pilot.
„M-a speriat faptul că voia să fiu pilot șef, deoarece experiența mea este în contabilitate”, a spus ea pentru New Yorker.
Ea a adăugat că „nu a mai avut încredere” în Rush, așa că a demisionat imediat ce și-a găsit un nou loc de muncă.
Fosta directoare a adăugat că unii dintre inginerii OceanGate erau adolescenți când lucrau pentru companie, în timp ce alții aveau doar de douăzeci de ani, a relatat New Yorker. Unii dintre ingineri erau plătiți și cu 15 dolari pe oră la un moment dat, a mai spus ea.
Submersibilul Titan a făcut implozie pe 18 iunie. A pierdut contactul cu nava-mamă la o oră și jumătate după începerea scufundării către epava Titanicului, la aproape 4.000 de metri adâncime, cu cinci persoane la bord, inclusiv Rush.
La o asemenea adâncime, cel mai probabil Titan a făcut implozie cu o forță atât de mare încât pasagerii au murit pe loc.
Un fost consultant OceanGate a spus că submersibilul Titan a încercat să se ridice la suprafață înainte să facă implozie, indicând că cei aflați la bord erau conștienți că există o problemă, informează Insider.
Editor : M.B.