Exclusiv Sebastian Burduja vrea sistem de tuneluri „ca în Boston” sub București pentru a rezolva problema traficului. Răspunsul lui Nicușor Dan

Data actualizării: Data publicării:
nicusor dan sebastian burduja
Nicușor Dan și Sebastian Burduja. Sursa foto colaj: Inquam Photos / Saul Pop

Sebastian Burduja, candidatul PNL la Primăria Generală a Capitalei, invitat la Jurnalul de Seară de la Digi24, spune că problema traficului din București poate fi rezolvată cu ajutorul unui sistem de tuneluri subterane care să conecteze zone cheie ale orașului. Burduja a dat exemplul orașului american Boston pentru un astfel de sistem. Principalul său contracandidat, Nicușor Dan, actualul primar general, nu crede că acest plan ar avea un efect pentru reducerea traficului și spune că măsurile cele mai eficiente sunt cele de a-i stimula pe oameni să folosească transportul public.

„Nu există o singură soluție la problema traficului. Da, semaforizarea inteligentă este un prim nivel, ar fi trebuit făcută de mult, acum ne lăudăm cu realizări mici, am văzut. Benzi dedicate pentru transportul public, într-o rețea integrată s-au făcut primii pași - i-a făcut viceprimarul liberal Sebastian Bujduveanu. Să taxezi parcarea - probabil diferențiat -  în zonele cu cerere mai mare, probabil tariful ar trebui să fie mai mare, în zonele de la periferie, ar trebui să fie un tarif mai mic, acum e cinci lei peste tot. 

Ai nevoie de cât mai multe zone pietonale și de acest principiu - un oraș pentru oameni - asta e paradigma unui oraș modern, unei capitale moderne. Atunci ce faci cu mașinile? Eu am propus un proiect care se cheamă „Tunelul Urban București”, care ar însemna conectarea Bucureștiului prin subteran, de la nord la sud, de la Piața Presei până la Pasajul Unirii și mai departe până în Șoseaua Berceni.

Categoric nu se poate face într-un mandat de primar pentru că asta mi s-a spus - că visez înalt, îndrăzneț. Da, dar orașul ăsta dacă vrea să fie o adevărată capitală a Europei și a lumii, trebuie să-și propună și niște proiecte îndrăznețe. Nu se poate limita la panseluțe și gazon, asta-i ușor de făcut.

Măcar pe tronsoane, în primul mandat să poți să deschizi un prim tronson și să continui până conectezi, pentru că Bucureștiul, fiind dezvoltat pe inele, are nevoie de această străpungere care să conecteze orașul, dincolo de autostrada A zero care va rezolva problema traficului de tranzit, ai nevoie de acest proiect.

El se poate face, l-a făcut Bostonul din America - Big Dig- au săpat, efectiv, tot orașul și au creat un efect de dezvoltare economică fantastic. La suprafață au rămas parcuri, zone pietonale, zone pentru centre comerciale sau pentru centre de business, hub-uri de start-up. Adică redai orașul activității economice, nu mașinilor.

Tunelul ar avea mai multe ieșiri în oraș, categoric. El ar conecta orașul în punctele sale principale și extrem de congestionate. Nu vă imaginați că intri la Piața Presei și ieși în Berceni, nu asta e ideea. E posibil, în urma studiilor de fezabilitate, de prefezabilitate, să fie tronsoane unde solul nu permite și să ieși pe la suprafață sau cu pasaj suprateran. Ideea e să ai o rută rapidă care tranzitează orașul”, a spus Sebastian Burduja, la Jurnalul de Seară de la Digi24.

Răspunsul lui Nicușor Dan

„Eu cred că dacă vorbim de traficul de tranzit, în momentul în care vom avea autostrada de centură el va fi rezolvat. Dacă vorbim de București, doar de traficul din București, putem să ne uităm la anul 2023 - am avut patru poduri - podul nostru de la Doamna Ghica, podul făcut de Sectorul 4 pe Metalurgiei și cele două poduri din Sectorul 3 de la ieșirea spre Constanța, în zona Pallady. Traficul din București nu s-a redus semnificativ cu investițiile astea.

Soluția europeană, pe care orașele din Europa Occidentală au adoptat-o și pe care eu o susțin, este să încurajăm oamenii să folosească transportul public și asta înseamnă că trebuie să cumpărăm tramvaie, să modernizăm liniile de tramvai, să extindem liniile de tramvai, să facem benzi unice, să taxăm parcarea, ca să stimulăm oamenii să folosească transportul public și e mult mai bine”, a spus Nicușor Dan, ca reacție la propunerea făcută de Sebastian Burduja.

Editor : Adrian Dumitru

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Locurile din Europa unde pot fugi românii de frig. 10 destinații cu soare și căldură, chiar și în plină iarnă
Digi FM
Kevin Costner, vacanță în Aspen alături de fiica sa adolescentă. Actorul este tatăl a șapte copii
Pro FM
Soția lui Kanye West, într-o pelerină transparentă de ploaie, cu nimic pe dedesubt. El, cu mască pe față...
Film Now
I-a arătat imagini nud și i-a vorbit despre dependența lui de pornografie. Blake Lively l-a dat în judecată...
Adevarul
De când va fi fabricată Dacia Spring în Europa: va duce la o scădere masivă a costurilor
Newsweek
Cu ce precizie iau pensia, în 2025, românii care au muncit în Germania? Haos cu pensiile în România
Digi FM
Controversă după momentul Aurei Șova cu Marius Manole, din finala Vocea României 2024: "Respectul faţă de...
Digi World
O vedetă TikTok a murit la doar 19 ani din cauza unei boli foarte rare care afectează doar câteva sute de...
Digi Animal World
Cum arată câinele care valorează un milion de euro. A fost conceput și născut în România: „A câștigat toate...
Film Now
Cum arată la 44 de ani fiul tatuat al lui Michael Douglas, care-i seamănă leit. De ce a făcut Cameron șapte...
UTV
Andreea Balan si George Burcea, impreuna la serbarea fiicei lor, Ella. Au lasat in urma certurile pentru...