Majoritate absolută în Dumă pentru Putin. Prezenţa la vot, foarte slabă
Data actualizării: Data publicării:
Foto: Gulliver/Getty Images
Partidul Rusia Unită al preşedintelui Vladimir Putin a câştigat detaşat alegerile legislative desfăşurate duminică în Federaţia Rusă. Niciun partid de opoziţie nu a reuşit să treacă de pragul electoral de 5%. Formaţiunea lui Putin a reuşit să-şi asigure majoritatea absolută în Duma de Stat, unde are 54 la sută din locuri, după numărarea a 70 la sută din voturi. În parlament au mai intrat comuniştii, extrema-dreaptă şi social-democraţii. Vladimir Putin a spus că rezultatul reprezintă validarea politicilor pe care le promovează. În schimb, opoziţia susţine că votul nu a fost liber şi corect.
Gulliver/Getty Images
Preşedintele Vladimir Putin şi premierul Dmitri Medvedev, şeful partidului Rusia Unită, au aşteptat primele rezultate la sediul de campanie, unde au sărbătorit cu toată echipa.
Liderul de la Kremlin crede că rezultatul arată că ruşii sunt de acord cu politica ţării.
„Sunt vremuri grele, este dificil, dar, cu toate acestea oamenii au continuat să voteze pentru Rusia Unită. Ce înseamnă acest lucru? În primul rând înseamnă că oamenii au observat că reprezentanţii Partidului Rusia Unită chiar fac tot ce pot ei mai bun pentru popor”, a declarat liderul de la Kremlin.
0 seconds of 0 secondsVolume 90%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
Niciun partid de opoziţie nu a reuşit să treacă de pragul electoral de 5 la sută, dar se poate ca unii candidaţi să intre în Duma de Stat.
Prezenţa la vot a fost însă semnificativ mai mică decât la precedentul scrutin, din 2011.
„Este clar că alegerile nu au fost libere şi corecte. Votul este foarte important, defineşte situaţia curentă, dar prezenţa la vot este o problemă pe termen lung şi arată că pierdem şansele pentru o schimbare paşnică a mersului politicii”, a comentat Mihail Kasianov, liderul unui partid de opoziţie.
Acestea au fost primele alegeri legislative în Rusia de la anexarea peninsulei ucrainene Crimeea, în 2014. Occidentul a spus că nu va recunoaşte rezultatul din acest teritoriu. Peste 94 de mii de secţii de vot au fost deschise.
Nouă ne pasă ca datele tale personale să rămână confidențiale
Noi și partenerii noștri 143 stocăm și/sau accesăm informații pe dispozitivul dvs., precum identificatorii cookie unici pentru prelucrarea datelor cu caracter personal. Puteți accepta sau gestiona alegerile dvs. făcând clic mai jos sau în orice moment, pe pagina cu politica de confidențialitate. Aceste alegeri vor fi raportate partenerilor noștri și nu vă vor afecta navigarea.Mai multe detalii
Noi si partenerii nostri (retelele de socializare si agentiile de publicitate partenere, precum si furnizorii nostri de servicii de date analitice) prelucram date pentru a permite website-ului sa functioneze, pentru a personaliza continutul si anunturile publicitare afisate in functie de interesele si/sau profilul dvs., pentru a va oferi functionalitati aferente retelelor de socializare si pentru a analiza traficul pe website. Beneficiati de drepturile prevazute de art. 15-22 din GDPR in legatura cu prelucrarea datelor cu caracter personal. Aceste drepturi pot fi exercitate prin modalitatea indicata aici. Prin click pe “ACCEPT TOATE”, acceptati folosirea tuturor Tehnologiilor de tip Cookie, care implica inclusiv acceptul dvs. cu privire la stocarea/accesarea informatiilor de catre Vendor-ii cu care colaboram. Prin click pe “VREAU SA MODIFIC SETARILE INDIVIDUAL” puteti schimba preferintele in mod individual, mai putin cele legate de cookie strict necesare pentru functionarea website-ului.
Atât noi, cât și partenerii noștri prelucrăm datele pentru a oferi:
Stocarea și/sau accesarea informațiilor de pe un dispozitiv. Utilizarea profilurilor pentru selectarea conținutului personalizat. Dezvoltarea și îmbunătățirea serviciilor. Măsurarea performanței reclamelor. Utilizarea profilurilor pentru selectarea publicității personalizate. Crearea profilurilor de conținut personalizat. Crearea profilurilor pentru publicitate personalizată. Măsurarea performanței conținutului. Înțelegerea publicului prin statistici sau combinații de date din surse diferite. Utilizarea de date limitate pentru a selecta publicitatea. Utilizarea datelor limitate pentru a selecta conținutul. Date precise de geolocație și identificarea prin scanarea dispozitivului.