Rămas fără componente, cel mai mare poducător auto din Rusia le promite 3.000 de dolari angajaților care își dau demisia

Data publicării:
Mașini Lada produse de Avtovaz.
Mașini Lada produse de Avtovaz. Foto: Profimedia

Producătorul auto rus Avtovaz, care a fost nevoit să îşi suspende o parte din producţie din cauza sancţiunilor internaţionale şi a lipsei de componente, a anunţat miercuri că a decis să le ofere muncitorilor de la uzina din Ijevsk salarii compensatorii în valoare de 3.000 de dolari dacă părăsesc voluntar compania.

Grupul francez Renault a decis în luna mai să îşi vândă participaţia majoritară pe care o deţinea la Avtovaz, cel mai mare producător de automobile din Rusia, către un institut de cercetare în schimbul unei sume simbolice de o rublă, relatează Reuters, citată de Agerpres.

În luna iunie, Avtovaz a reluat producţia unor populare modele de automobile Lada la principala sa uzină de la Togliatti. Însă constructorul rus nu a putut relansa producţia modelului Lada Vesta şi în consecinţă şi-a trimis cei 3.200 de angajaţi de la uzina din Ijevsk în concediu plătit, încă din luna martie.

Miercuri, Avtovaz a cerut angajaţilor de la uzina din Ijevsk, un oraş cu o populaţie de aproximativ 645.000 de locuitori amplasat la 1.200 de kilometri est de Moscova, fie să îşi găsească un nou loc de muncă în cadrul companiei fie să demisioneze de comun acord.

Cei care vor demisiona vor beneficia de un pachet compensatoriu echivalent cu cinci până la şapte salarii medii lunare, sau aproximativ 12 salarii minime pe economie. Valoarea maximă a pachetului compensatoriu se ridică la 183.348 de ruble (3.161 de dolari).

„Avtovaz vrea să sublinieze faptul că firma nu intenţionează să recurgă la concedieri în masă, iar măsurile de sprijin propuse personalului au caracter voluntar pentru fiecare angajat”, a precizat compania într-un comunicat de presă.

Industria auto din Rusia, puternic dependentă de componente şi echipamente din străinătate, a fost afectată de criza globală de semiconductori şi, recent, de exodul producătorilor străini care au decis să renunţe la operaţiunile din Rusia din cauza războiului din Ucraina.

Având în vedere că multe uzine de asamblare de automobile sunt amplasate în oraşe mici monoindustriale, constructorii ruşi preferă să nu elimine locuri de muncă, ci mai degrabă să păstreze angajaţii în concediu plătit sau să introducă un program de lucru redus cu salarii mai mici.

Editor : M.B.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Comoara energetică a Balcanilor care stârnește Rusia și SUA. Unde zac îngropate peste două miliarde de euro
Digi FM
Sharon Stone, imaginea eleganței la Festivalul de la Palm Springs. Actorul de care e foarte mândră: Cariera...
Pro FM
Ea în colanți, el la bustul gol. Cum și-au început Katy Perry și Orlando Bloom anul 2025: „V-am descoperit...
Film Now
Jude Law spune că soția sa a uitat că este un tip „atrăgător”, după transformările lui pentru „Firebrand” și...
Adevarul
O mamă din Ucraina, violată și torturată de 15 torționari ai lui Putin, a fost condamnată la 18 ani de...
Newsweek
Ministrul de Finanțe, vești proaste despre pensii în 2025. Ce șanse sunt să mai crească? Și când?
Digi FM
Sora lui Kim Jong-un, pentru prima dată în public cu copiii săi. Imagini apărute de Anul Nou, în condiţiile...
Digi World
Câte minute de viaţă pierd fumătorii cu o singură ţigară. Concluziile celei mai noi analize a oamenilor de...
Digi Animal World
Ce s-a întâmplat cu un câine la 15 minute după ce stăpânul său a murit. Familia a fost devastată
Film Now
Jude Law spune că soția sa a uitat că este un tip „atrăgător”, după transformările lui pentru „Firebrand” și...
UTV
26 de filme pe care trebuie sa le vezi neaparat pana la sfarsitul anului 2025