Stratul alb aplicat asfaltului crește siguranța rutieră, dar are și rol ecologic. Aplicarea acestui strat pe suprafața de rulare crește vizibilitatea la nivelul asfaltului și reduce nivelul de lumină artificială necesar. Totodată, se evită înlocuirea covorului astfaltic. Ambele avantaje contribuie și la reducerea emisiilor de dioxid de carbon.
Sunt așteptate îmbunătățiri semnificative și la nivel de siguranță rutieră, deoarece suprafața de rulare deschisă la culoare este mai relaxantă pentru șoferi. Totodată, vor fi instalate suprafețe reflectorizante la fiecare 10 metri în viraje și marcaje suplimentare de siguranță.
În primele săptămâni de operare a tunelului cu noul strat alb, dar și pentru a-i ajuta pe șoferi să se familiarizeze cu noul mediu de condus, viteza va fi limitată la 80km/oră. Ulterior, după confirmarea avantajelor aduse de noua tehnologie, ea ar putea fi extinsă și aplicată și în alte tuneluri administrate de compania Olympia Road.
Această thenologie a fost aplicată până în prezent în tuneluri din Austria și Germania cu o lungime mai mare de 1000 de metri, dar și în Franța, unde aplicarea straturilor de suprafață deschise la culoare în tuneluri au dat rezultate bune de mulți ani.