Presa sârbă scrie că împingătorul este românesc, însă pe aplicația de monitorizare a traficului naval, apare ca fiind sub pavilion german.
Incidentul grav s-a înregistrat după ce împingătorul barjei a lovit pilonul unui pod. În urma impactului, barja a luat apă și s-a scufundat.
Alertate, autoritățile sârbe au închis circulația pe podul care face legătura cu Croația, ca să-l inspecteze.
Nava plecase din Austria și trebuia să ajungă într-un port de lângă Belgrad, iar activiștii de mediu se tem acum că cele o mie de tone de îngrășăminte vor afecta flora și fauna din zonă.
Mai mult, există riscul ca azotul să ajungă și în Delta Dunării. Experții spun că la o viteză de deplasare a apei de 400 de kilometri pe zi, dacă îngrășământul va ieși din saci, valul de poluare poate lovi Delta în trei zile.
Pentru că sunt temperaturi scăzute, dizolvarea azotului de către plante se face în ritm lent, astfel că efectele unui dezechilibru al florei în Delta Dunării ar putea avea efecte pe termen lung.