O adolescentă care, într-un gest sinucigaș, a sărit de pe terasa unui centru comercial din orașul japonez Yokohama a lovit o femeie de 32 de ani care și-a pierdut la rândul ei viața, relatează BBC.
Adolescenta în vârstă de 17 ani, elevă la liceu, a sărit de pe acoperișul clădirii ce se află într-un cartier comercial aglomerat.
Cele două victime au fost transportate de urgență la spital, unde tânăra sinucigașă a murit o oră mai târziu. De asemenea, victima ei a decedat și ea la scurt timp după.
Până acum, autoritățile nu au stabilit motivul pentru care tânăra a decis să-și ia viața.
Un incident asemănător s-a produs în 2020, când un adolescent în vârstă de 17 ani s-a aruncat de pe acoperișul unui centru comercial aflat într-un cartier aglomerat din Osaka, ucigând o studentă de 19 ani.
La acea vreme, adolescentul a fost acuzat postum de omor din culpă, ceea ce ar fi îndreptățit familia victimei să ceară despăgubiri familiei sale. Dar, în scurt timp, procurorii au renunțat la această acuzație.
1 septembrie, chiar înainte de începerea școlii, data aleasă de adolescenții japonezi să se sinucidă
Potrivit statisticilor prezentate de autorități, în ultima decadă s-a constatat faptul că 1 septembrie - chiar înainte de începerea școlii - a devenit ziua în care aleg să se sinucidă cei mai mulți adolescenții japonezi .
Numai anul trecut, 513 copii și-au luat viața, iar „problemele școlare” reprezintă cel mai frecvent factor invocat în procesul care i-a împins către comiterea acestui gest extrem.
În Japonia, elevii care nu-și mai doresc să întoarcă la școală sunt cunoscuți ca ”futoko” - „oameni care nu merg la școală”. Conform unui sondaj realizat de ministerul japonez al Educației, principalele motive pentru care ”futoko” aleg să nu mai meargă la școală includ circumstanțele familiale, problemele personale cu prietenii și faptul că au fost victime ale unor agresiuni.
Campanii în media pentru sesibilizarea publicului cu privire la problemele cu care se confruntă elevii
În ultimii ani, autoritățile și mass-media au încercat să sensibilizeze publicul cu privire la provocările cu care se confruntă elevii în această perioadă a anului.
De exemplu, NHK, postul public japonez, a lansat o campanie pe Twitter numită „în noaptea de 31 august”.
De asemenea, statisticile mai relevă faptul că în timp ce rata sinuciderilor din Japonia scade lent în rândul populației, aceasta crește în rândul tinerilor japonezi.
Japonia este singura țară din G7 în care sinuciderea este principala cauză de deces în rândul adolescenților.
Editor : C.S.