Kremlinul a cerut mai multor companii Rusia să alimenteze publicul cu „povești pozitive”, de succes economic, anul viitor, înainte de alegerile prezidențiale, transmite Reuters, preluat de The Moscow Times.
Instrucțiunile sunt cuprinse într-un document detaliat, de șapte pagini, pe care Kremlinul l-ar fi expediat, luna trecută, către 45 de companii din sectorul energetic și al utilităților.
Tematic, accentul este pus pe scenarii ce vizează dezvoltarea de noi locuri de muncă, realizări științifice și înalta calitate a infrastructurii, în special a proiectelor infrastructurale finanțate de stat.
Companiile Rosneft, Lukoil și Novatek sunt în avangarda planului electoral al lui Vladimir Putin, incluse într-un al doilea document destinat exclusiv acestor giganți economici.
„Nici măcar în Uniunea Sovietică nu erau practici atât de idioate”, a declarat pentru The Moscow Times un politolog reputat din Rusia, Gleb Pavlovski.
„Uniunea Sovietică a avut o mașinărie gigantică de propagandă, care a lucrat de una singură în găsirea și prepararea informației, așa că nu aveau nevoie de sugestii. Ce se petrece acum este pur și simplu amuzant”, a adăugat politologul rus.
În document, Kremlinul recomandă ca poveștile de succes ale companiilor să ilustreze două teme esențiale, precizează Reuters: „calitatea vieții se îmbunătățește” și „cum erau lucrurile înainte/ cum sunt acum”.
Potrivit sursei citate, documentele au fost anexate unei invitații la o ședință, pe 12 octombrie, organizată la Ministerul Energiei din Moscova.
„Acest lucru (elaborarea celor două documente – n.r.) demonstrează felul în care Kremlinul vede mass-media de stat. Poate sunt de părere că mass-media nu este suficient de competentă pentru a transmite informațiile necesare Kremlinului”, a mai explicat Gleb Pavlovski, adăugând că în cazul în care nu este vorba de „fake news”, atunci este o inițiativă „ciudată și absurdă”.