Mecanicul trenului de pasageri implicat în tragedia feroviară din Grecia ceruse să mai lucreze chiar dacă avea vârsta de pensionare, pentru că voia să își ajute financiar cele două fete care erau la studii în Salonic. De altfel, chiar el ceruse să conducă trenul respectiv deoarece dorea să își vadă fiicele în Salonic.
Mecanicul de tren a cerut în mod special să conducă el trenul de pasageri, deoarece putea astfel să ajungă în Salonic, scrie publicația elenă ProtoThema.
"Am aflat că el a cerut în mod special să fie pe acel traseu, dorea să-și vadă cele două fiice care studiau la Salonic. Din câte am înțeles, a fost prima lui solicitare de acest fel. Și sfârșitul vieții sale. Mă refer la mecanicul de tren care a întrebat dacă poate să trecă în ciuda semaforului roșu", a dezvăluit jurnalistul Christos Vassilopoulos, la postul public ERT.
O înregistrare a conversației dintre el și șeful de gară din Larissa care l-a îndrumat pe linia greșită a fost făcut publică și a stârnit furie în Grecia.
Potrivit presei elene, o prietenă a mecanicului de tren dezvăluise că el trebuia să iasă la pensie de anul trecut, dar a rămas la serviciu ca să-și ajute fetele care erau la studii.
O problemă ridicată de Christos Vassilopoulos este de ce șeful de gară era singur. Potrivit jurnalistului, regulamentul prevede că trebuiau să fie două persoane la muncă în acel moment.
De ce era singur șeful de gară? Regulamentul spune că trebuie să fie două persoane. Așa că supervizorul lui, inspectorul trebuie să fie întrebați de ce au pus un tânăr în funcție de doar trei luni să fie singur. Și noaptea...", a întrebat jurnalistul.
"Lăsați mecanicii să vorbească. Ei vorbesc cu șefii gară. Să fie întrebați toți mecanicii de linie despre dialogurile pe care le-au avut cu șefii de gară. Dacă se face o anchetă, să fie cuprinzătoare, să nu se refere doar la acest moment", a mai spus jurnalistul.
Discuția dintre șeful de gară din Larissa și mecanicul trenului Intercity
Șeful de gară îi spune mecanicului trenului să meargă înainte, iar acesta din urmă nu a avut niciun motiv să pună la îndoială instrucțiunea.
Mecanicul trenului: Larissa mă aude?
Șeful de gară: Da, te aude. Cu nr. 47 treceți de semaforul roșu până la stația Nei Poroi
Mecanicul trenului: Vasili, plec?
Șeful de gară: Pleacă, pleacă.
Mecanicul trenului: Ok, o seară bună.
Ordinul care a pecetluit soarta a zeci de oameni fusese dat de șeful gării Larissa cu ceva timp înainte. A cerut unui subaltern să schimbe manual un macaz, deoarece un tren local se blocase și trebuia mutat de pe linia principală. Doar că șeful de gară nu a mai dat ordinul să fie mutat macazul înapoi.
Subaltern: Vasili, să schimb poziția macazului?
Șeful de gară: Nu, nu schimba poziția pentru că vine 1564
Subaltern: Ok, o să las așa, pe diagonală.
Așa au ajuns cele două trenuri pe aceeași linie. Momentul impactului a fost surprins de o cameră de supraveghere. La un moment dat, pe filmare, se vede cum apare o minge de foc uriașă. Primele vagoane ale trenului de pasageri au fost cuprinse de flăcări.
57 de oameni au murit în tragedia feroviară din Grecia. MAE a informat sâmbătă că printre victime este și un român.
Editor : G.M.