„Boxing day” se numeşte evenimentul şi este o trimitere la istorie. Acum sute de ani, în a doua zi de Crăciun, stăpânii făceau daruri servitorilor.
Sute de britanici au înfruntat vremea ploioasă şi au aşteptat pe străzi, cu noaptea în cap, deschiderea magazinelor. S-au încălzit cu ceai şi ciocolată caldă.
Oamenii spun că a meritat să stea în frig cinci-şase ore. O tabletă, de exemplu, s-a vândut cu 270 de lire în loc de 450. Mulţi au venit cu bani puţini în buzunar, dar cu ţinte sigure.
Sociologii spun că încrâncenarea clienţilor şi reducerile mari pe care le fac magazinele sunt semn că banii sunt puţini şi pentru unii şi pentru alţii.
„Este un semn de disperare că inclusiv marile magazine fac tot posibilul să atragă un număr cât mai mare de clienţi. Proprietarii magazinelor sunt conştienţi de bugetul limitat al clienţilor şi vor să pună mâna primii pe o parte din el”, explică Jasmine Birtles, sociolog.
De Boxing Day, proprietarii magazinelor din Marea Britanie se aşteaptă la încasări de peste două miliarde şi jumătate de lire sterline.