Turbulențe severe, rănirea unor pasageri, rerutare și aterizare de urgență. Ingredientele unui zbor de coșmar. Incidentul a avut loc miercurea aceasta deasupra Louisianei, la bordul unui Boeing 737, care a trebuit să fie deviat de la traseul inițial și să aterizeze de urgență din cauza turbulențelor puternice, informează BFM TV.
De această dată a fost vorba despre un Boeing 737-900 operat de United Airlines pe ruta dintre Cancún, Mexic, și Chicago, care a fost puternic zguduit deasupra Louisianei. Șapte pasageri au fost răniți, iar aeronava, cu 179 de persoane la bord, a trebuit să fie deviată spre Memphis pentru o aterizare de urgență.
United a declarat că aeronava „a experimentat o scurtă perioadă de turbulențe severe cu semnalul de legare a centurii de siguranță activat”. Un pasager a trebuit să fie spitalizat în Memphis, în timp ce alți șase pasageri au suferit doar răni minore. A fost deschisă o investigație de către autoritatea de reglementare din domeniul aviației.
Setarile tale privind cookie-urile nu permit afisarea continutul din aceasta sectiune. Poti actualiza setarile modulelor coookie direct din browser sau de aici – e nevoie sa accepti cookie-urile social media
Acțiune la nivel mondial
Acest tip de incident este din ce în ce mai frecvent în aer și, mai important, turbulențele observate n ultimul timp par să fie mai violente.
În mai anul trecut, o persoană a murit și aproximativ treizeci au fost rănite la bordul unui avion Singapore Airlines care a suferit „turbulențe severe” în timpul zborului de la Londra la Singapore. În iulie, un avion Air Europa a efectuat o aterizare de urgență în Brazilia după ce turbulențele au provocat rănirea mai multor pasageri.
Oficialii din domeniul aviației din Asia (unde acest fenomen este cel mai frecvent) solicită acum o acțiune la nivel mondial pentru a oferi o mai bună protecție împotriva acestuia. Ideea este de a îmbunătăți previziunile transfrontaliere, un obiectiv prezentat în cadrul unei reuniuni a autorităților de reglementare din domeniu (Organizația Aviației Civile Internaționale) care începe luni la Montreal.
Anul trecut, turbulențele au reprezentat aproximativ 40% din totalul accidentelor în care au fost implicate aeronave mari în operațiuni comerciale regulate, potrivit raportului anual de siguranță 2024 al OACI.
Setarile tale privind cookie-urile nu permit afisarea continutul din aceasta sectiune. Poti actualiza setarile modulelor coookie direct din browser sau de aici – e nevoie sa accepti cookie-urile social media
Editor : Marina Constantinoiu