Un școlar din Devon s-a alăturat societății selecte Mensa după ce a obținut un scor mai mare la un test de IQ decât Albert Einstein și Stephen Hawking. Rory Bidwell, în vârstă de 12 ani, a obținut recent scorul maxim posibil pentru grupa sa de vârstă, de 162 la testul Cattell III B, a raportat North Devon Gazette, depășind IQ-ul estimat la 160 al fizicienilor Einstein și Hawking, transmite The Guardian.
Prin urmare, Rory a fost invitat să se alăture Mensa, care este cea mai mare și mai veche societate cu persoane care au cel mai ridicat IQ din lume. Este o organizație non-profit deschisă persoanelor care obțin un punctaj de 98 sau mai mare la un test IQ standardizat, supravegheat sau la un alt test de inteligență aprobat.
Rory a susținut testul de două ore în Exeter și, conform informațiilor, nici nu s-a pregătit pentru evaluare.
Mama lui, Abi Bidwell, care a trecut și ea testul cu un scor impresionant de 129, a declarat pentru North Devon Gazette că a fost atât de relaxat în legătură cu evaluarea, încât „a făcut o plimbare pe îndelete la baie în timpul unei secțiuni din testare”.
Bidwell a spus că fiul ei a fost „binecuvântat cu un creier incredibil, capabil să rezolve lucrurile și să memoreze informații”.
Rory, elev în clasa a 7-a la școala Great Torrington, a terminat puzzle-uri de 100 de piese la vârsta de doi ani și stăpânea algebra de clasa a 7-a în al doilea an de școală.
În primele opt săptămâni de pandemie, el a citit toate cele șapte cărți Harry Potter – mai mult de 1 milion de cuvinte.
De asemenea, se spune că este un mare fan al sportului, reprezentând școala sa la cros, fotbal și rugby, câștigând premii precum jucătorul anului pentru echipa de fotbal Torridgeside. De asemenea, concurează pentru clubul de înot Torridgeside.
Potrivit Mensa, IQ-ul este un tip de scor standard care indică cât de mult, peste sau sub grupul de vârstă se află un individ din punct de vedere al abilităților mentale.
Mensa admite persoane care realizează un punctaj care le clasează în top 2% din populație și acceptă teste diferite, cu condiția ca acestea să fie standardizate, normate și aprobate de asociațiile de psihologi profesioniști.
Editor : M.I.