Trei studenţi mexicani au fost asasinaţi de o grupare criminală, iar cadavrele au fost dizolvate în acid
Data publicării:
Foto: Guliver/GettyImages
Trei studenţi la cinematografie, daţi dispăruţi de cinci săptămâni, au fost asasinaţi de o grupare criminală, trupurile lor fiind dizolvate în acid, au anunţat luni autorităţile judiciare din statul Jalisco, în vestul Mexicului, relatează Agerpres.
Foto: Guliver/GettyImages
Cei trei studenţi au dispărut în timp ce se întorceau de la o filmare în afara oraşului Guadalajara, în cadrul studiilor la universitate.
Daniel Diaz, 20 de ani, Marco Avalos, 20 de ani, şi Salomon Aceves Gastelum, 25 de ani, au fost răpiţi, torturaţi şi apoi executaţi, după care corpurile lor neînsufleţite au fost dizolvate în acid, au transmis luni anchetatorii.
„Cadavrele lor au fost dizolvate în acid pentru a nu mai rămâne nicio urmă”, au spus investigatorii.
Testele ADN au permis identificarea anumitor resturi umane ca fiind ale lor într-o casă unde săptămâna trecută au fost găsite mai multe butoaie cu acid.
Potrivit unor martori, studenţii ar fi fost răpiţi de un grup de 6-8 bărbaţi, care i-ar fi forţat să urce în maşinile lor.
Dispariţia tinerilor a declanşat mai multe manifestaţii în ţară, iar regizorii mexicani celebri Guillermo del Toro şi Alfonso Cuaron, laureaţi cu Oscar, şi-au exprimat sprijinul pentru studenţi.
Responsabila cu ancheta, Lizette Torres, a spus că asasinatele au fost comise fără îndoială de cartelul Noua Generaţie din Jalisco, o grupare criminală puternică ce acţionează în regiune.
Nu există indicii care să arate că studenţii „ar fi avut vreun fel de legătură cu acest cartel”, a spus ea într-o conferinţă de presă.
Anchetatorii consideră totuşi că un apropiat al victimelor a fost implicat într-un cartel rival şi că studenţii ar fi fost ucişi ca act de răzbunare.
Confirmarea morţii lor vine după recenta descoperire a mai multor butoaie de acid într-o locuinţă din Tonala, localitatea unde studenţii au mers să filmeze.
Procurorul statului, Raul Sanchez, a declarat că două persoane au fost arestate până acum în cadrul anchetei.
Peste 33.000 de persoane sunt date dispărute în Mexic, iar cazurile de dispariţie sunt rar rezolvate, într-o ţară în care peste 90% din crime rămân nepedepsite.
În 2014, dispariţia a 43 de elevi de la o şcoală din Ayotzinapa, în statul Guerrero (sud), a declanşat un val de manifestaţii în Mexic şi a atras numeroase critici în străinătate împotriva autorităţilor mexicane.
Nouă ne pasă ca datele tale personale să rămână confidențiale
Noi și partenerii noștri 143 stocăm și/sau accesăm informații pe dispozitivul dvs., precum identificatorii cookie unici pentru prelucrarea datelor cu caracter personal. Puteți accepta sau gestiona alegerile dvs. făcând clic mai jos sau în orice moment, pe pagina cu politica de confidențialitate. Aceste alegeri vor fi raportate partenerilor noștri și nu vă vor afecta navigarea.Mai multe detalii
Noi si partenerii nostri (retelele de socializare si agentiile de publicitate partenere, precum si furnizorii nostri de servicii de date analitice) prelucram date pentru a permite website-ului sa functioneze, pentru a personaliza continutul si anunturile publicitare afisate in functie de interesele si/sau profilul dvs., pentru a va oferi functionalitati aferente retelelor de socializare si pentru a analiza traficul pe website. Beneficiati de drepturile prevazute de art. 15-22 din GDPR in legatura cu prelucrarea datelor cu caracter personal. Aceste drepturi pot fi exercitate prin modalitatea indicata aici. Prin click pe “ACCEPT TOATE”, acceptati folosirea tuturor Tehnologiilor de tip Cookie, care implica inclusiv acceptul dvs. cu privire la stocarea/accesarea informatiilor de catre Vendor-ii cu care colaboram. Prin click pe “VREAU SA MODIFIC SETARILE INDIVIDUAL” puteti schimba preferintele in mod individual, mai putin cele legate de cookie strict necesare pentru functionarea website-ului.
Atât noi, cât și partenerii noștri prelucrăm datele pentru a oferi:
Stocarea și/sau accesarea informațiilor de pe un dispozitiv. Utilizarea profilurilor pentru selectarea conținutului personalizat. Dezvoltarea și îmbunătățirea serviciilor. Măsurarea performanței reclamelor. Utilizarea profilurilor pentru selectarea publicității personalizate. Crearea profilurilor de conținut personalizat. Crearea profilurilor pentru publicitate personalizată. Măsurarea performanței conținutului. Înțelegerea publicului prin statistici sau combinații de date din surse diferite. Utilizarea de date limitate pentru a selecta publicitatea. Utilizarea datelor limitate pentru a selecta conținutul. Date precise de geolocație și identificarea prin scanarea dispozitivului.