Comercianţii din China se aşteaptă la vânzări de 140,8 miliarde de dolari de Singles Day, varianta chinezească a Black Friday. Suma este un record, însă analiştii spun că creşterea în vânzări faţă de anul trecut, de numai cinci procente, este mai mică decât estimările, un semn al încetinirii economice prin care trece China.
Datorită populaţiei enorme a ţării asiatice, Singles Day eclipsează în vânzări alte evenimente similare, precum Black Friday sau Cyber Monday. Ziua reducerilor a început, mai întâi, ca o ironie faţă de Ziua Îndrăgostiţilor, sărbătorită de Sfântul Valentin. Chinezii au ales ziua de 11 noiembrie (11.11) pe care au declarat-o ziua oamenilor fără parteneri (Singles Day). Însă sărbătoarea neoficială a devenit, din 2009, o zi a reducerilor, fiecare an aducând un nou record de vânzări.
Elanul s-a mai temperat, însă, remarcă analiştii, care spun că, deşi există creşteri anuale, ritmul acestora încetineşte.
"Date fiind încetinirea sectorului de retail de anul acesta, scăderea încrederii consumatorilor şi politica foarte dură împotriva COVID, creşterea în popularitate a festivalului va scădea. În plus, restricţiile când vine vorba de live-streaming şi accesul la noi tehnologii vor afecta suplimentar vânzările", a declarat Deborah Weinswig, fondator al companiei de analiză de piață Coresight Research, pentru CNN.
Consumatorii chinezi mai suferă și de "epuizarea provocată de festivalurile de cumpărături", spune Kelly Liu, un analist în piaţa de retail din Shanghai. Aceasta spune că de-a lungul anului au fost mai multe zile ale reducerilor, în China, iar mulţi consumatori au cumpărat deja ceea ce căutau.
Chiar şi aşa, analiştii spun că Singles Day nu va dispărea prea curând, deşi este posibil ca nivelul de vânzări să ajungă în anii viitori la un prag care nu va mai putea fi depăşit.
Reducerile de Singles Day încep, de regulă, pe 11 noiembrie, dar pot dura şi două săptămâni.
Editor : D.R.