Eşantioane ale produselor din peşte care se găsesc pe piaţa europeană au fost testate în laboratoare din Hamburg. Rezultatele au arătat că soiuri mai scumpe au fost înlocuite cu soiuri de peşte ieftin, iar etichetele produselor au înşelat consumatorii.
Preţul peştelui este în creştere pe pieţele globale, deoarece cotele de pescuit au fost reduse. Din acest motiv, industria continuă să vină cu idei noi ca să reducă din costuri şi să-şi păstreze produsele la cel mai ieftin preţ.
Şi în SUA se întâmplă la fel. Un studiu efectuat de o organizaţie non-profit pe piaţa americană arată că o treime dintre produsele de peşte de pe piaţă sunt fals etichetate. În locul peştelui sălbatic, pescuit din mare, se găseşte peşte ieftin, de fermă.
„Dacă plăteşti un anumit preţ pentru un peşte sălbatic şi primeşti în loc un peşte de fermă eşti furat, iar mulţi consumatori sunt preocupaţi de acest lucru. Apar şi posibile probleme de sănătate. Când crezi că mănânci ton alb şi în realitate ai un macrou numit escolar, acest fapt poate avea efecte digestive serioase”, a spus Kimberly Warner, autoarea studiului.
În Europa, codul este peştele cel mai des înlocuit cu soiuri mai ieftine.