Rusia angajează, prin mica publicitate, jurnaliști americani freelanceri, rămași fără slujbă, înaintea alegerilor din SUA

Data actualizării: Data publicării:
criza SUA Rusia, implicare Rusia în campania prezidențială din SUA
Foto: Getty Images

Trolii Rusiei desfășoară în prezent o campanie „mai subtilă” de dezinformare a alegătorilor americani, în preajma alegerilor prezidențiale din SUA, prin angajarea de jurnaliști americani freelance (independenți) rămași fără slujbe din cauza pandemiei de COVID-19. Ziariștii sunt angajați prin anunțuri de mică publicitate și creează, uneori chiar fără intenție, conținut pentru conturi operate de actori statali ai Rusiei, informează Agerpres.

Pe baza unui pont dat de FBI, Facebook a anunţat marţi că a identificat şi a închis website-ul de ştiri Peace Data, care are legături cu Agenţia rusă de cercetări privind internetul.

Cu o zi în urmă Twitter anunţa că a identificat şi a inclus pe o listă neagră mai multe conturi operate de actori statali ruşi, printre care Peace Data.

Practic, Peace Data a distribuit relatări care ar fi fost scrise de jurnalişti freelanceri americani, care s-ar putea să nu fi ştiut cine sunt şefii lor sau cum ar putea fi folosit conţinutul pe care îl produc.

200 de dolari articolul despre „anti-război, corupție și chestii de acest fel”

Un jurnalist freelancer anonim din SUA, care susţine că şi-a pierdut locul de muncă din cauza pandemiei de COVID-19, a declarat pentru postul de televiziune NBC că era disperat să lucreze şi şi-a dat acceptul să scrie pentru Peace Data, fără a şti cine se află în spatele acestuia.

„Mi-au transmis pe Twitter: 'Hei, vrei să scrii pentru noi, îţi vom da 200 de dolari pe articol”, a mărturisit jurnalistul.

Peace Data a plasat anunţuri pe Guru.com în care erau căutați freelanceri care scriu despre „anti-război, corupţie, abuz de putere, încălcări ale drepturilor omului şi chestii de acest fel”.

trol al Rusiei, memă
Foto: Profimedia Images

Conţinutul publicat de Peace Data se referă în mare parte la chestiuni precum protecţia mediului şi corupţia în rândul politicienilor.

„Se confirmă ceea ce cred că am crezut cu toţii: actori statali ruşi încearcă să vizeze alegerile din 2020 şi dezbaterea publică din SUA şi să fie creativi în legătură cu asta”, a explicat Nathaniel Gleicher, care conduce echipa de securitate cibernetică a Facebook, care a spus că în prezent troli ruși desfășoară o campanie „mai subtilă”.

Gleicher a adăugat că această strategie e diferită de cea adoptată la alegerile americane din 2016, când trolii au invadat Facebook şi Twitter cu propagandă menită să semene discordie între alegători şi să afecteze campania lui Hillary Clinton, aşa cum a arătat raportul Mueller.

Editor web: M.L.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
S-a născut în închisoare, iar acum doctorii i-au mai dat o lună de trăit. Băiatul suferă de...
Digi FM
Mircea Bravo, adevărul despre câți bani câștigă din Youtube și Facebook
Pro FM
Managerul lui John Legend rupe tăcerea. Experiența „terifiantă” pe care a avut-o la una dintre petrecerile...
Film Now
Semnele timpurii de demență date de Bruce Willis nu au fost luate în seamă: "Nici într-un milion de ani nu...
Adevarul
Scapă de colesterol cu patru alimente și secretul celor 150 de minute
Newsweek
Cine a luat 60 lei în plus la pensie și în octombrie? De ce alți 2000000 pensionari nu au luat nimic
Digi FM
Reacția cântăreței Irina Rimes după ce mai mulți influenceri au luat bani ca să-l promoveze pe rivalul Maiei...
Digi World
O asistentă a dezvăluit cele mai comune regrete pe care le aveau pacienții aflați pe patul de moarte
Digi Animal World
Imagini virale cu un pelican care încearcă să mănânce un pui de Capibara: „Se uită la el de parcă nu ar fi...
Film Now
“Acum ar fi scandalos”. Ce i-a cerut managerul lui Reese Witherspoon să facă pentru a primi rolul din “Blonda...
UTV
Bradley Cooper si Irina Shayk au sarbatorit Halloweenul alaturi de fiica lor in varsta de 7 ani