În Germania, adolescenţii pot aplica pentru examenul de obţinere a permisului de conducere la 17 ani. Dacă trec testul scris, candidaţii primesc un certificat care le permite să şofeze doar pe teritoriul Germaniei în primul an. De asemenea, în primele 12 luni, şoferii trebuie să fie însoţiţi de o persoană care are cel puţin 30 de ani şi cinci ani de experienţă la volan.
Şi în Ungaria, permisul de conducere categoria B poate fi obţinut de la 17 ani, după două examene practice: unul în poligon, altul în trafic. Primii doi ani la volan sunt consideraţi perioadă de probă, când şoferii au o serie de restricţii, cum ar fi interdicţia de a remorca alte vehicule.
În Italia, permisul de conducere pentru categoria B se obţine la 18 ani. După trecerea testului teoretic, şoferul primeşte un carnet de începător valabil în următoarele cinci luni, la capătul cărora trebuie să dea un examen practic. În aceste cinci luni, italienii nu au voie să conducă pe autostradă şi trebuie să aibă alături un alt şofer cu experienţă.
Americanii se urcă la volan de la 16 ani şi trebuie să parcurgă trei etape. În stadiul de începători, şoferii trebuie să fie însoţiţi în permanenţă, iar la final sunt obligaţi să treacă un examen. În stadiul intermediar, ei nu mai au nevoie de însoţitor, dar au restricţii de circulaţie în condiţii de risc sau pe timp de noapte. Abia după aceea americanii obţin un permis auto cu drepturi depline. Autorităţile au impus aceste reguli pentru a reduce numărul accidentelor rutiere provocate de tineri.
„Numărul accidentelor în care sunt implicaţi şoferi tineri este de patru ori mai mare decât al accidentelor cu şoferi adulţi. Sunt mai multe accidente noaptea şi sunt mai multe atunci când în maşină se află şi alţi adolescenţi”, a declarat Anne McCartt, vicepreşedinte al Institutului pentru Siguranţa Şoselelor.
Tot de la 16 ani conduc şi canadienii, dar aici legislatia se concentreaza mai mult pe experienţă, decât pe vârsta viitorului şofer. Sunt doua nivele, care durează doi ani, până la obţinerea permisului propriu-zis. La primul nivel, şoferul nu poate conduce singur, nu poate lua în maşină alţi pasageri în afară de însoţitor şi nu poate conduce noaptea.