Primele reclame care afișează sânge menstrual la televizor nu au fost bine primite în Australia. Mai mulți telespectatori s-au plâns că noile reclame la absorbante sunt deplasate. Cu toate astea, autoritățile de reglementare au decis că aceasta nu încalcă regulile de vizualizare.
Mai multe reclame la absorbante, care au rulat luna trecută pe posturi de televiziune australiene, au afișat lenjerie pătată și sânge pe piciorul unei femei, potrivit BBC.
Oamenii au făcut peste 600 de plângeri, spunând că videoclipurile nu sunt adecvate – este cel mai mare număr de reclamații a vreunui spot de promovare din 2019.
Autoritățile de reglementare au respins plângerile și au lăudat mesajul reclamei, justificând că „a fost promovată egalitatea și demistificarea menstruației”.
Compania care și-a promovat absorbantele a spus că a abordat un subiect tabu și sentimentul de rușine pe care multe femei îl experimentează atunci când sunt la menstruație. Reprezentanții companiei au transmis, de asemenea, mesaje precum: „Menstruația e normală. Să o arătăm ar trebui, de asemenea, să fie normal.”
Mulți dintre cei care au vizualizat reclama sunt de părere că imaginile sunt „ofensatoare și nepotrivite” și „dezgustătoare”.
Autoritățile de reglementare spun că reclamele nu încalcă codul etic al industriei, chiar dacă unii telespectatori „preferă să nu vadă lichidele corporale afișate la televizor”.
De asemenea, au fost respinse și plângerile legate de faptul că videoclipurile difuzate prime-time nu sunt potrivite pentru copii.
Aceasta este prima campanie care afișează lichid roșu, în loc de lichid albastru într-o reclamă la absorbante.
Setarile tale privind cookie-urile nu permit afisarea continutul din aceasta sectiune. Poti actualiza setarile modulelor coookie direct din browser sau de aici – e nevoie sa accepti cookie-urile social media
Redactor: Cristina Tudor