O bătrână dintr-o mică localitate din apropierea Parisului a descoperit că icoana pe care ea a agățat-o pe un perete din bucătărie, deasupra plitei, este, de fapt, o operă a unui pictor italian celebru, ale cărui lucrări sunt foarte rare și, în consecință, prețioase, relatează BBC NEWS.
Tabloul bătrânei din Compiegne, la nord de Paris, a fost atribuit, în urma expertizei, pictorului italian Cimabue (1240-1302), un artist ale cărui opere sunt foarte rare.
Citește și: Leonardo da Vinci ar fi pictat două Gioconde. Unde se află acum al doilea tablou și cât valorează
„Hristos umilit” este tema acestui tablou de mici dimensiuni (25,8 cm/ 20,3 cm), realizat în tempera pe bază de ou şi fundal din aur pe o planşă din lemn de plop, probabil unul dintre elementele din alcătuirea unui diptic din 1280, în care erau reprezentate, pe opt panouri de dimensiuni asemănătoare, scene din ciclul Patimilor.
Până în prezent, sunt cunoscute două dintre aceste scene: „Biciuirea lui Hristos” (aflată în colecţia Frick, în New York) şi „Fecioara Maria aşezată pe tron cu fiul ei, înconjurată de doi îngeri” (National Gallery, în Londra).
Estimat la o sumă cuprinsă între 4 şi 6 milioane de euro, acest tablou, care îl reprezintă pe Hristos înconjurat de un grup de oameni cu atitudini agresive şi feţe schimonosite, va fi pus în vânzare la Senlis, pe 27 octombrie. Va fi pentru prima dată, în ultimele decenii, când un tablou de Cimabue este scos la licitaţie.
Setarile tale privind cookie-urile nu permit afisarea continutul din aceasta sectiune. Poti actualiza setarile modulelor coookie direct din browser sau de aici – e nevoie sa accepti cookie-urile social media
Citește și: Ciudata poveste a tabloului cumpărat cu 500 de euro, dar care ar putea valora 30 de milioane
Bătrâna a adus tabloul în atenţia casei de licitaţii Actéon din Compiegne, care l-a trimis pentru expertiză la cabinetul Turquin, dar familia a crezut mereu că este vorba despre o simplă icoană.
Cu ajutorul tehnicii reflectografiei cu infraroşu a fost pusă în evidenţă o stare de conservare excelentă, a precizat maestrul Eric Turquin, care e estimat că „atribuirea nu este subiect de controversă întrucât este evidentă după compararea cu alte tablouri cunoscute ale acestuia, fiind vorba despre aceeaşi mână”. Liniile punctate, stilul, ornamentele, totul indică identitatea pictorului, potrivit expertului.