Noua rețea de socializare atrasă în scandalul Cambridge Analytica
Data actualizării: Data publicării:
Foto: Guliver/GettyImages
Twitter a vândut accesul la date publice ale utilizatorilor unui profesor al Universităţii Cambridge care a obţinut şi informaţii aparţinând unor milioane de utilizatori ai Facebook, transferate ulterior firmei de consultanţă Cambridge Analytica fără consimţământul acestora, transmite Bloomberg.
Foto: Guliver/GettyImages
Aleksandr Kogan, creatorul unui test de personalitate pe Facebook pentru colectarea de informaţii folosite ulterior de către Cambridge Analytica, a înfiinţat propria sa companie, Global Science Research (GSR). Firma respectivă a obţinut, timp de o zi, în 2015, accesul la un volum mare de date publice de pe Twitter, dintr-o perioadă de mai multe luni.
„În 2015, GSR a avut o singură dată acces la un eşantion aleatoriu de tweet-uri publice, dintr-o perioadă de cinci luni, respectiv decembrie 2014-aprilie 2015. Pe baza informaţiilor recente, am efectuat propria noastră verificare internă şi nu am găsit niciun acces la date private ale persoanelor care folosesc Twitter”, a explicat un reprezentant Twitter pentru Bloomberg.
Twitter a eliminat Cambridge Analytica şi entităţile afiliate acesteia din rândul furnizorilor de publicitate. Compania a precizat că GSR a plătit pentru accesul la date, fără să ofere alte informaţii.
Twitter oferă unor companii, dezvoltatori şi utilizatori accesul la date publice, prin intermendiul unui soft (API - application programming interfaces) care solicită şi oferă informaţii. Compania vinde datele unor organizaţii, care deseori le folosesc pentru analizarea unor evenimente, sentimente sau pentru servicii destinate clienţilor.
Cel mai mare acces este acordat firmelor, respectiv tweet-uri din ultimele 30 de zile sau acces la tweet-uri începând din 2006. Pentru a obţine accesul la date, clienţii trebuie să explice cum vor utiliza datele şi cine vor fi beneficiarii finali.
Twitter nu vinde mesaje private adresate direct, iar utilizatorii trebuie să opteze dacă vor ca tweet-ul să includă locaţia.
Veniturile obţinute de Twitter din vânzarea de date şi alte surse au crescut în primul trimestru cu circa 20%, la 90 de milioane de dolari.
Criticile la adresa Twitter, pentru incapacitatea de a preveni informaţiile incoerecte sau abuzurile de pe platforma sa de socializare, au crescut după alegerile prezidenţiale din Statele Unite din 2016. În primul trimestru, compania a eliminat peste 142.000 de aplicaţii conectate la Twitter API, care împreună au fost responsabile de peste 130 de milioane de tweet-uri „de calitate slabă”, în perioada respectivă. Compania a limitat totodată capacitatea utilizatorilor de a efectua acţiuni coordonate prin intermediul unor conturi multiple.
Nouă ne pasă ca datele tale personale să rămână confidențiale
Noi și partenerii noștri 99 stocăm și/sau accesăm informații pe dispozitivul dvs., precum identificatorii cookie unici pentru prelucrarea datelor cu caracter personal. Puteți accepta sau gestiona alegerile dvs. făcând clic mai jos sau în orice moment, pe pagina cu politica de confidențialitate. Aceste alegeri vor fi raportate partenerilor noștri și nu vă vor afecta navigarea.Mai multe detalii
Noi si partenerii nostri (retelele de socializare si agentiile de publicitate partenere, precum si furnizorii nostri de servicii de date analitice) prelucram date pentru a permite website-ului sa functioneze, pentru a personaliza continutul si anunturile publicitare afisate in functie de interesele si/sau profilul dvs., pentru a va oferi functionalitati aferente retelelor de socializare si pentru a analiza traficul pe website. Beneficiati de drepturile prevazute de art. 15-22 din GDPR in legatura cu prelucrarea datelor cu caracter personal. Aceste drepturi pot fi exercitate prin modalitatea indicata aici. Prin click pe “ACCEPT TOATE”, acceptati folosirea tuturor Tehnologiilor de tip Cookie, care implica inclusiv acceptul dvs. cu privire la stocarea/accesarea informatiilor de catre Vendor-ii cu care colaboram. Prin click pe “VREAU SA MODIFIC SETARILE INDIVIDUAL” puteti schimba preferintele in mod individual, mai putin cele legate de cookie strict necesare pentru functionarea website-ului.
Atât noi, cât și partenerii noștri prelucrăm datele pentru a oferi:
Stocarea și/sau accesarea informațiilor de pe un dispozitiv. Utilizarea profilurilor pentru selectarea conținutului personalizat. Dezvoltarea și îmbunătățirea serviciilor. Măsurarea performanței reclamelor. Utilizarea profilurilor pentru selectarea publicității personalizate. Crearea profilurilor de conținut personalizat. Crearea profilurilor pentru publicitate personalizată. Măsurarea performanței conținutului. Înțelegerea publicului prin statistici sau combinații de date din surse diferite. Utilizarea de date limitate pentru a selecta publicitatea. Utilizarea datelor limitate pentru a selecta conținutul. Date precise de geolocație și identificarea prin scanarea dispozitivului.