Naruhito a devenit noul împărat al Japoniei. Începe era Reiwa
Data actualizării: Data publicării:
Naruhito este noul împărat al Japoniei, al 126-lea Foto: CNN
Noul împărat al Japoniei este Naruhito. Prințul moștenitor în vârstă de 59 de ani a preluat oficial Tronul Crizantemelor miercuri, la o zi după ce tatăl său Akihito a abdicat. Totodată, fratele său mai mic a primit titlul de prinţ moştenitor.
Naruhito este noul împărat al Japoniei, al 126-lea Foto: CNN
Naruhito a devenit la miezul nopții al 126-lea împărat al Japoniei, dar miercuri dimineața (ora locală) a avut loc ceremonia simbolică prin care a primit Comorile Imperiale - o oglindă, o sabie și o piatră prețioasă. Originile și locul unde se țin aceste trei obiecte misterioase sunt păstrate secrete, dar istoria și cultura japoneză sunt impregnate de mituri despre ele. În credința japoneză, ele mențin legătura cu spiritele trecutului și se spune că ar fi fost încredințate direct de divinitate.
0 seconds of 0 secondsVolume 90%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
În acest fel, a fost formalizată accederea pe tron a lui Naruhito și a început o nouă eră imperială, denumită Reiwa, care înseamnă „ordine și armonie”. La ceremonie au fost prezenţi membrii guvernului şi împăratul emerit Akihito, care a abdicat marți. Potrivit tradiției, femeile din familia regală nu au avut voie să participe la ceremonie, așa că soția lui Naruhito, împărăteasa Masako nu a fost prezentă. Singura femeie prezentă a fost ministrul Satsuki Katayama.
Împăratul Japoniei nu are puteri politice, dar este un simbol național. Naruhito devine al 126-lea împărat al Japoniei, într-o linie de descendență ce se întinde pe 14 secole.
„Jur că voi acţiona respectând Constituţia şi că îmi voi îndeplini toate responsabilităţile în calitate de simbol al statului şi al unităţii poporului japonez. Gândurile mele se vor îndrepta către popor alături de care voi sta mereu. Mă rog sincer pentru fericirea poporului şi pentru dezvoltarea naţiunii, precum şi pentru pacea în lume”, a spus noul împărat, Naruhito.
În vârstă de 85 de ani, Akihito, tatăl noului împărat al Japoniei, a abdicat marți din cauza vârstei înaintate și a sănătății precare, fiind primul împărat japonez care face acest gest după mai bine de două secole.
Într-o ţară puternic afectată de îmbătrânirea populaţiei, toată lumea aşteaptă ca noul cuplu imperial, şcolit în Anglia, să aducă un nou suflu monarhiei vechi de peste două mii de ani.
Nouă ne pasă ca datele tale personale să rămână confidențiale
Noi și partenerii noștri 99 stocăm și/sau accesăm informații pe dispozitivul dvs., precum identificatorii cookie unici pentru prelucrarea datelor cu caracter personal. Puteți accepta sau gestiona alegerile dvs. făcând clic mai jos sau în orice moment, pe pagina cu politica de confidențialitate. Aceste alegeri vor fi raportate partenerilor noștri și nu vă vor afecta navigarea.Mai multe detalii
Noi si partenerii nostri (retelele de socializare si agentiile de publicitate partenere, precum si furnizorii nostri de servicii de date analitice) prelucram date pentru a permite website-ului sa functioneze, pentru a personaliza continutul si anunturile publicitare afisate in functie de interesele si/sau profilul dvs., pentru a va oferi functionalitati aferente retelelor de socializare si pentru a analiza traficul pe website. Beneficiati de drepturile prevazute de art. 15-22 din GDPR in legatura cu prelucrarea datelor cu caracter personal. Aceste drepturi pot fi exercitate prin modalitatea indicata aici. Prin click pe “ACCEPT TOATE”, acceptati folosirea tuturor Tehnologiilor de tip Cookie, care implica inclusiv acceptul dvs. cu privire la stocarea/accesarea informatiilor de catre Vendor-ii cu care colaboram. Prin click pe “VREAU SA MODIFIC SETARILE INDIVIDUAL” puteti schimba preferintele in mod individual, mai putin cele legate de cookie strict necesare pentru functionarea website-ului.
Atât noi, cât și partenerii noștri prelucrăm datele pentru a oferi:
Stocarea și/sau accesarea informațiilor de pe un dispozitiv. Utilizarea profilurilor pentru selectarea conținutului personalizat. Dezvoltarea și îmbunătățirea serviciilor. Măsurarea performanței reclamelor. Utilizarea profilurilor pentru selectarea publicității personalizate. Crearea profilurilor de conținut personalizat. Crearea profilurilor pentru publicitate personalizată. Măsurarea performanței conținutului. Înțelegerea publicului prin statistici sau combinații de date din surse diferite. Utilizarea de date limitate pentru a selecta publicitatea. Utilizarea datelor limitate pentru a selecta conținutul. Date precise de geolocație și identificarea prin scanarea dispozitivului.