Motivele pentru care s-a prăbușit avionul Lion Air, cu 189 de oameni la bord - presă

Data publicării:
Lion Air Flight Crashes Into Sea Off Jakarta
Motorul avionului prăbușit Lion Air, zborul JT 610, este analizat de experți indonezieni. Foto: Guliver/GettyImages

Anchetatorii indonezieni au descoperit că greşeli în mentenanţă şi erori ale piloţilor au jucat un rol central în prăbuşirea unui Boeing 737 MAX Lion Air anul trecut, relatează Agerpres citând ziarul The Wall Street Journal.

Avionul s-a prăbuşit în mare la 11 minute după decolare de pe aeroportul internaţional Soekarno-Hatta din Jakarta la 29 octombrie. Toţi cei aflaţi la bord se presupune că au murit.

Raportul preliminar privind prăbuşirea, care este de aşteptat să fie publicat la jumătatea lunii noiembrie, identifică o serie de erori ale piloţilor şi greşeli în mentenanţă ca factori care au provocat accidentul, scrie ziarul duminică.

Concluziile sunt în concordanţă cu un raport preliminar publicat de Comitetul Naţional pentru Siguranţa Transporturilor (KNKT) din Indonezia în noiembrie.

Preşedintele KNKT Soerjanto Tjahjono a refuzat să comenteze constatările raportului. „Nu ştim cine a furnizat aceste informaţii”, a declarat el luni, adăugând că raportul final este de aşteptat să fie publicat la începutul sau mijlocul lunii noiembrie.

Anchetatorii americani se pregătesc să publice recomandări de siguranţă separate variind de la îmbunătăţirea abilităţilor manuale de zbor ale piloţilor până la verificarea proiectelor de noi aeronave de către Administraţia Federală a Aviaţiei (FAA), potrivit ziarului.

Consiliul Naţional pentru Siguranţa Transporturilor din SUA este de aşteptat să ceară îmbunătăţiri ale antrenamentului în cabină şi în luarea deciziilor echipajului pentru a asigura că piloţii ştiu ce să facă atunci când sistemele automate funcţionează defectuos sau sunt oprite, potrivit ziarului american.

KNKT a declarat în raportul său preliminar că pilotul zborului Lion Air prăbuşit a încercat să recapete controlul asupra avionului în timp ce semnale eronate de la senzori ar fi împins în jos botul aparatului.

Anchetatorii au analizat rolul unei noi caracteristici la avioanele Boeing, cunoscută sub numele de Sistem de mărire a caracteristicilor de manevră (MCAS), în cazul prăbuşirii. Sistemul a fost instalat de Boeing pe ultima generaţie de 737 pentru a împiedica botul avionului să ajungă prea sus şi aparatul să stea. Dar în incidentul ce a implicat avionul Lion Air, se pare că botul a fost împins în jos după ce au fost primite informaţii eronate de la senzori.

Editor web: George Costiță

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Imaginile zilei! Gestul făcut de Ilie Bolojan când nu ştia că este filmat. Cei din jur au rămas fără cuvinte...
Digi FM
Alex Dobrescu, tatăl copiilor Cristinei Cioran, ridicat de polițiști. Este acuzat de trafic de substanțe de...
Pro FM
Justin Bieber, imaginile care au stârnit controverse printre fani: „Ești tată, ar trebui să fii un exemplu...
Film Now
O recunoști pe actrița cu carieră legendară și trei Globuri de Aur? Pozată alături de asistentul ei, la o zi...
Adevarul
Cum să scazi tensiunea arterială fără medicamente. Recomandările unui specialist
Newsweek
EXCLUSIV Nicio pensie nu a intrat la Mica Recalculare. Când va funcționa sistemul informatic?
Digi FM
Moartea lui Gene Hackman. Ce spun reprezentanții companiei de gaz din New Mexico, în urma anchetei efectuate...
Digi World
Alimentele care-ți strică dinții la fel de tare ca zahărul. Le consumi des, dar nu te gândești la impactul...
Digi Animal World
Un șobolan a făcut spectacol într-un metrou din New York. Imaginile cu rozătoarea „dansând” pe bară sunt...
Film Now
"Mama lui Stifler" din American Pie, despre zilele ei de petrecăreață: "Eram complet lipsită de control și nu...
UTV
Madalina Ghenea a intors toate privirile la petrecerea lui Elton John